خروج سرمایه از ETF‌های اسپات اتریوم چقدر بوده است؟

خروج سرمایه از ETF‌های اسپات اتریوم چقدر بوده است؟
خلاصه اخبار

در حالی که ETFهای اسپات اتریوم شاهد خروج سرمایه‌ای به ارزش ۳۴۱ میلیون دلار بوده‌اند، تحلیلگران QCP Capital معتقدند عوامل مختلف از جمله عدم دسترسی به استیکینگ، باعث شده تا این صندوق‌ها زمان طولانی‌تری برای شروع رالی صعودی نیاز داشته باشند. اما خریدهای جدید در بازار آپشن‌ها نشان از امیدواری برای بهبود وضعیت دارد. به …

در حالی که ETFهای اسپات اتریوم شاهد خروج سرمایه‌ای به ارزش 341 میلیون دلار بوده‌اند، تحلیلگران QCP Capital معتقدند عوامل مختلف از جمله عدم دسترسی به استیکینگ، باعث شده تا این صندوق‌ها زمان طولانی‌تری برای شروع رالی صعودی نیاز داشته باشند. اما خریدهای جدید در بازار آپشن‌ها نشان از امیدواری برای بهبود وضعیت دارد.

به گزارش میهن بلاکچین، تحلیلگران QCP، به یک دوره انتظار طولانی‌تر قبل از شروع به کار ETF‌های اسپات اتریوم در بازارهای سنتی اشاره کرده‌اند. این امر به دلیل تمایزی است که اتریوم با بیت‌ کوین دارد که دارای لقب طلای دیجیتال بوده و پذیرش گسترده‌تری در میان جریان اصلی داشته است. هفته اول معاملات ETF‌های اسپات اتریوم شاهد خروج خالص 341 میلیون دلاری بود. برخلاف بیت کوین، اکثر سرمایه‌گذاران مالی سنتی اتریوم را هنوز مفهومی انتزاعی می‌دانند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

QCP: بدون امکان استیکینگ انگیزه کمتری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد

تحلیلگران QCP اشاره کرده‌اند که هفته اول معاملات ETF اتریوم در ایالات متحده تقریباً مشابه با ETF بیت‌کوین بوده است، با این تفاوت که قیمت اتریوم در این مدت به 3,565 دلار رسید و در پایین‌ترین حالت به 3,086 دلار کاهش یافت. این وضعیت به دلیل کارمزدهای بالای ETF‌های گری‌اسکیل (Grayscale) و خروج حجم زیادی از سرمایه‌ها در چند روز اول اتفاق افتاده است.

تحلیل‌گران QCP می‌گویند:

با وجود اینکه گری‌اسکیل ETF اتریوم خود را تنها با کارمزد 0.15٪ معرفی کرده است، خروج خالص سرمایه‌های آن همچنان غالب است و تنها 10٪ از ETHE اولیه به اتریوم تبدیل شده است. بازار کریپتو در این‌باره به شکل کلاسیک و طبق استراتژی «خرید با شایعه و فروش با خبر (Buy the hype sell the news)» عمل کرده است؛ یعنی بیش از حد به یک رویداد اهمیت می‌دهد و وقتی واکنش مثبت کافی مشاهده نشد، سریعاً از آن خارج می‌شود.

اگرچه خروجی خالص به میزان 341 میلیون دلار بوده است، اما اکثر این خروجی‌ها از طریق گری‌اسکیل اتفاق افتاده است و ETF‌های اتریوم برای ثبت یک روند صعودی به زمان نیاز دارند.

نگاهی به جریان‌ها در هفته اول معاملات نشان می‌دهد که ETHE گری اسکیل با خروجی 1.51 میلیارد دلاری، رقم خالص را به 341 میلیون دلار می‌رساند.

با این حال، ETHA بلک راک 442 میلیون دلار جذب کرد در حالی که ETHW از بیت وایز 265.5 میلیون دلار ثبت کرد. کارمزدهای گری اسکیل همچنان باعث خروجی‌ها می شود، اما Mini ETF آن تاکنون 164 میلیون دلار ورودی به دست آورده است. اوایل این هفته نیز بیت وایز اعلام کرد که 10٪ از سود خود را برای فعالیت توسعه اتریوم تقسیم خواهد کرد.

تحلیلگران به انتخابات ایالات متحده به عنوان یک محرک احتمالی صعودی برای بازار گسترده تر در کنار کاهش نرخ بهره اشاره می‌کنند.

عملکرد موفقیت‌آمیز ETFهای اسپات اتر با وجود حجم بالای خروجی

ETF‌های اسپات اتر در سه روز گذشته معاملاتی شاهد جریان‌های خالص خروجی متوالی بوده‌اند. با این حال، با وجود این، برخی از تحلیلگران بازار راه‌اندازی این ETFها را موفقیت‌آمیز خوانده‌اند.

جریان مالی ETF‌های اتریوم - منبع: Coingape
جریان مالی ETF‌های اتریوم – منبع: Coingape

نیت گراچی (Nate Geraci)، می‌گوید که به‌جز صندوق Grayscale که خروجی زیادی را تجربه کرده است، سایر ETF‌های اتریوم بیش از 1 میلیارد دلار جذب سرمایه را در هفته اول ثبت کردند که این به‌صورت کلی روند قابل قبولی محسوب می‌شود.

علیرغم اینکه ETF های اتر در طول این هفته جریان خروجی زیادی داشتند، نیت گراچی، رئیس فروشگاه ETF، کلیت پروژه را موفقیت‌‌آمیز می‌داند. او گفت که بدون در نظر گرفتن Grayscale، در این هفته یک میلیارد دلار جریان ورودی به صندوق‌های ETF سرازیر شده است. اگرچه برخی از سرمایه‌گذاری‌ها بازیافت شده‌اند، گراچی معتقد است که این محرک اصلی نبوده است.

پست نیت گراچی درباره وضعیت ETF اتریوم – منبع: پلتفرم X

مرجع: میهن بلاکچین