خبرهای کوتاه از تحولات این هفته بازار کریپتو

خبرهای کوتاه از تحولات این هفته بازار کریپتو
خلاصه اخبار

هفته گذشته خبرهای زیادی باعث شد تا شاهد نوسانات قیمتی شدیدی در بازار کریپتو باشیم. که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از کانال یوتیوب «کوین بیرو»(Coin Bureau): 

لیکوئید شدن 400 میلیون دلاری

هفته گذشته، بازار رمزارزها با نوسانات قابل توجهی همراه بود و صدها میلیون دلار از جایگاه های معاملاتی معامله گران لیکوئید شد. طبق گزارشات منتشر شده در سایت کوین گلس(Cionglass) 400 میلیون دلار از جایگاه های معاملاتی لانگ، تنها ظرف 2 ساعت لیکوئید شد. که همین نوسانات موج عظیمی از نوسان قیمتی در بازار ایجاد کرد.

 

انتظار تایید ETF بیت کوین

مدتی است که همه چشم ها به تایید اسپات ETF بیت کوین توسط SEC دوخته شده است. بلک راک شدیداً در انتظار این است که درخواست این شرکت تایید شود و طبق گزارشات منتشر شده قرار است که سرمایه گذاران در روز اول تایید ETF حدود 2 میلیارد دلار به این پلتفرم تزریق کنند. و این امر می تواند بلک راک را به شرکتی تبدیل کند که بیشترین دارایی را تحت کنترل دارد.

تاثیر بالقوه ETF بر قیمت بیت کوین

اگر ETF بیت کوین تایید شود جریان نقدینگی به ارزش میلیاردها دلار به سمت بازار رمزارزها سرازیر خواهد شد و همین امر می تواند موجب افزایش قیمت سریع قیمت بیت کوین شود. با توجه به شرایط بازار قیمت بیت کوین در صورت تایید شدن ETF بیت کوین، قیمت آن ممکن است تا 50 هزار دلار نیز برسد. و در صورت عدم تایید، می تواند موجب ریزش بازار و لیکوئید شدن مقادیر قابل توجهی از جایگاه های معملاتی لانگ شود.

پتانسیل رشد قیمت اتریوم

در حالی که این روزها همه توجهات به بیتکوین معطوف شده، اما از اتریوم نیز نباید غافل شد. و اگر ETf بیت کوین تایید شود احتمالاً شاهد بالا گرفتن بحث ها در مورد ETF اتریوم نیز خواهیم بود. همین بحث ها و گمانه زنی ها کافیست که قیمت اتریوم را تا 2800 دلار نیز بالا ببرد، اما فشار فروش از طرف شرکت سلسیوس و سایر نهادهایی که قراردادهای استیک اتریوم خود را لغو می کنند می تواند برای مدت کوتاهی جلوی رشد قیمت را بگیرد.

تاثیر شرکت های مدیریت دارایی بر توسعه کریپتو

شرکت های مدیریت دارایی مانند بلک راک، نه تنها به ETFها علاقه مند هستند بلکه بر توسعه رمزارزها نیز تاثیر می گذارند. و با اختصاص بخشی از سود ETF خود به توسعه دهندگان، این شرکت ها کنترل و نفوذ قابل ملاحظه ای را روی بلاکچین بدست خواهند آورند. این امر تهدیدی برای اصل تمرکز زدایی رمزارزها بوده و نگرانی هایی را در مورد انگیزه های مدیران این شرکت ها ایجاد می کند.

افزایش نرخ بهره و تاثیر بازار

نرخ بهره بدهی دولت آمریکا به دلیل بهتر از انتظار بودن نرخ اشتغال، افزایش یافته است. افزایش نرخ بهره، روی سهام های کوچک و آلت کوین های فشار ایجاد می کند که در زمان کاهش نرخ ها، رو به افزایش بوده اند. لیست شاخص قیمت مصرف کننده(CPI)، می تواند دید کلی را نسبت به آینده و تاثیر آن بر مارکت، روشن تر خواهد کرد.

بهترین رمزارزها

رمزارزهایی که در هفته گذشته بهترین عملکرد را دشتند عبارتند از استپ این(Stepin)، اش نتورک(Aash Network)، سلستیا(Celestia)، آربیتروم(Arbitrum) و سی(Say) بودند. توکن GMT مربوط به اپلیکیشن “استپ این” پیرو افزایش قیمت اخیر بازار، رشد قیمت داشت. کوین “اش” نیز رشد زیادی در میزان استفاده را تجربه کرد. کوین سلستیا نیز همچنان رکوردهای جدیدی در قیمت می زند و توکن آربیترم نیز بخاطر افزایش فعالیت بر روی لایه 2 اتریوم شاهد رشد قیمت خوبی بود. همچنین Say coin به دلیل محبوبیت میم کوین های بلاکچین خود، رشد قیمت خوبی را تجربه کرد.

توییت جعلی 56 میلیون دلار را لیکوئید کرد

در پی هک شدن حساب ایکس(توییتر سابق) SEC و توییت جعلی مبنی بر تصویب ETF بیت کوین، باعث رشد قیمت عجیب بیت کوین شد و ظرف یک ساعت جایگاه های معاملاتی را به ارزش 56 میلیون دلار لیکوئید کرد. مدیر SEC «گری گنسلر»(Gary Gensler) نیز هک شدن حساب ایکس SEC و جعلی بودن توییت مبنی بر تصویب اسپات ETF بیت کوین را تایید کرد.

نتیجه گیری

تایید اسپات ETF بیت کوین و احتمال ایجاد اسپات ETF اتریوم، بازار رمزارزها را روی لبه تیغ راه می برد. ممکن است تغییرات قیمتی قابل توجهی را روی بیت کوین و اتریوم شاهد باشیم، اما تاثیر شرکت های مدیریت کننده دارایی و ریسک های بالقوه آنها بر بحث تمرکززدایی، نگرانی های را در مورد آینده رمزارزها ایجاد می کند. مضاف بر اینکه، افزایش نرخ بهره و انتشار لیست شاخص قیمت مصرف کننده بعدی، بر بازار و بویژه سهام های کوچک و آلتکوین ها، تاثیر گذار خواهد بود.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز