خالد مشعل: حماس همچنان به گزینه مقاومت تا آزادی فلسطین پایبند است

خالد مشعل: حماس همچنان به گزینه مقاومت تا آزادی فلسطین پایبند است
خلاصه اخبار

خالد مشعل رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که با وجود شهادت یحیی سنوار، حماس به گزینه مقاومت تا آزادسازی فلسطین پایبند است.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری شهاب، مشعل در یک سخنرانی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: ما در جریان نبرد طوفان الاقصی جمع زیادی از بزرگترین رهبران جنبش در غزه، کرانه باختری، خارج و ساکنان اردوگاه‌ها را از دست دادیم و این جنبش همیشه رهبران خود را در مسیر شهادت، سربلندی، آزادسازی سرزمین و رهایی از شر اشغالگران اسرائیلی تقدیم کرده است که «احمد یاسین» که رژیم صهیونیستی در سال 2004 او را ترور کرد، در راس آنها قرار داشت.

رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین تاکید کرد که رهبری این جنبش در مسیر طولانی خود با رهبران و بزرگان خود وداع کرده است و چند هفته قبل ما برادرمان اسماعیل هنیه رئیس جنبش را از دست دادیم و قبل از آن هم شیخ صالح عاروری و قبل و بعد از او نیز شمار زیادی از شهدا را در جریان نبرد طوفان و قبل از آن تقدیم کرده‌ایم.

مشعل گفت که رهبر جنبش و فرمانده نبرد طوفان الاقصی که 6 دهه از عمر خود را در کمال آزادگی در میان فرزندان ملت و جنبش خود سپری کرد و در سراسر زندگی خود نمونه بارز یک انسان آزاده بود، آزاد و سرافراز به دیدار پروردگارش شتافت و شهادت او نمادی در میان ملت فلسطین و ملت‌های امت و آزادگان جهان شد.

وی تصریح کرد: اما این جنبش با وجود شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی خود، به راهبردش که مبتنی بر مقاومت تا آزادسازی سرزمین و مقدسات در فلسطین است، پایبند است.

مشعل افزود: این شهادت مبارک سنوار باشد. او با شهادت خود خلا ایجاد کرد و از لحاظ مادی ما را متحمل خسارت کرد اما شهدا نزد پروردگارشان برنده هستند و روح بزرگی در جنبش و ملت و امت شان و در تمامی بشریت می‌دمند.

رئیس جنبش حماس در خارج تاکید کرد که «شهید به معنای لغوی کلمه حاضر است و نزد پروردگارش روزی داده می‌شود. او در وجدان‌ها و دل‌های ما زنده است و نزد پروردگارش زندگی حقیقی را تجربه می‌کند. آنها در داخل امت و در طول مسیر ما حاضر هستند و به الگوهای الهام بخش تبدیل که باعث درخشندگی جنبش می‌شوند و پس از آنها نسل‌های قوی تر راه را ادامه می‌دهند.»

یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفت.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (26 مهر ماه 1403) یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در اقدام تروریستی در باریکه غزه به شهادت رساند.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *