حوزه معاملاتی یورو/دلار، محدود

حوزه معاملاتی یورو/دلار، محدود
خلاصه اخبار

جفت یورو/دلار (EUR/USD) در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز سه شنبه در یک باند معاملاتی باریک در حدود 1.0695 الی 1.0755 در نوسان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، جفت یورو/دلار (EUR/USD) در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز سه شنبه در یک باند معاملاتی باریک در حدود 1.0695 الی 1.0755 در نوسان است. این جفت در حال حاضر، در حدود 1.0695 معامله می‌شود و کاهش 0.02% در روز را به ثبت رسانده است.

معامله‌گران ترجیح می‌دهند قبل از انتشار داده‌های کلیدی از منطقه یورو و ایالات متحده، در حاشیه منتظر بمانند. بدیهی است که این ارقام می‌تواند در کوتاه‌مدت بر نوسانات بازار دامن بزند. 

گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه یورو برای سه ماهه سوم در جلسه‌ی اروپا در روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد. در حالی که در مقیاس سالانه، رشد 0.1 درصدی برآورد می‌شود، پیش‌بینی‌ها برای رشد سه ماهه حاکی از کاهش 0.1 درصدی است.

به علاوه در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های اقتصادی خوش‌بینانه منطقه یورو ممکن است از یورو (EUR) در برابر دلار آمریکا (USD) حمایت کند. در کنار آن، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) نیز در اواخر روز ارائه خواهد شد.

یورو/دلار

تحلیل تکنیکال یورو/دلار با استفاده از نمودار 4 ساعته

از لحاظ تکنیکال، یورو/دلار (EUR/USD) در نمودار چهار ساعته، بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 و 100 ساعته قرار دارد که به وضوح بیان می‌کند مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. 

اولین سطح مقاومت برای جفت اصلی در نزدیکی مرز بالایی باند بولینگر در 1.0714 ظاهر خواهد شد. شکست قاطع بالاتر از این سطح، رالی را در بالاترین سطح 6 نوامبر در 1.0756 رقم خواهد زد. علاوه بر آن، مانع بعدی در رقم گرد روانی 1.0800 قرار دارد.

از سوی دیگر، میانگین متحرک نمایی 50 ساعته در سطح 1.0675 به عنوان سطح حمایت اولیه برای یورو/دلار EUR/USD عمل می‌کند. سطح چالش کلیدی در حد پایین باند بولینگر در 1.0658 مشاهده می‌شود.

در جهت نزولی، فیلتر نزولی اضافی برای مشاهده، پایین‌ترین سطح 2 نوامبر در 1.0591 و پس از آن پایین‌ترین سطح 1 نوامبر در 1.0517 قرار دارد.

ناگفته نماند که شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه‌ی 40 الی 60 قرار دارد که نشان‌دهنده یک حرکت فاقد جهت‌گیری در جفت اصلی است.

نمودار 4 ساعته یورو/دلار

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز