حامیان اوکراین نشست خود در آلمان را به تعویق انداختند

حامیان اوکراین نشست خود در آلمان را به تعویق انداختند
خلاصه اخبار

یک نشریه آلمانی گزارش داد نشست متحدان غربی اوکراین در قالب به اصطلاح «گروه تماس دفاعی اوکراین» که قرار بود سه روز دیگر در آلمان برگزار شود به دلیل به تاخیر افتادن سفر جو بایدن به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش ایسنا، نشریه آلمانی «اشپیگل» امروز چهارشنبه گزارش کرد نشست گروه تماس دفاعی اوکراین که قرار بود روز 12 اکتبر در پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان برگزار شود به دلیل آنکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا سفرش به آلمان را به تاخیر انداخت، به زمان دیگری موکول می‌شود.

«کارین ژان پی‌یر»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد جو بایدن برنامه سفر خود به آلمان و آنگولا را به سبب نظارت بر پاسخ به طوفان «میلتون» در آمریکا به تاخیر انداخته است.

همچنین بایدن روز سه‌شنبه در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: «همانطور که می‌دانید من امروز بیانیه‌ای درخصوص لغو سفرم به آلمان و آفریقا منتشر کردم. ما بعدا تلاش می‌کنیم که برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه انجام دهیم اما فکر نمی‌کنم در حال حاظر بتوانم از کشور خارج شوم.»

بایدن در ادامه تصریح کرد که با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در این رابطه گفت‌وگوهایی انجام خواهد داد.

هنوز تاریخ جدید برای نشست حامیان کی‌یف در پایگاه رامشتاین اعلام نشده است.

گروه تماس دفاعی اوکراین ائتلافی است که کشورهای غربی حامی اوکراین بعد از شروع جنگ در فوریه 2022 در این کشور با هدف بررسی و هماهنگ‌سازی کمک‌های خود به کی‌یف تشکیل دادند.

این ائتلاف شامل تمامی 32 کشور عضو ناتو می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *