حاشیه سود خالص زفکا به ۳۲ درصد رسید

حاشیه سود خالص زفکا به ۳۲ درصد رسید
خلاصه اخبار

شرکت کشت و دامداری فکا در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان درآمد ساخته است و درآمد عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل رشد ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت کشت و دامداری فکا در زمینه کشاورزی، دامداری، باغداری، پرورش طیور و زنبور عسل و ماهی و هرگونه حیوان دیگر و استفاده از فرآورده‌های حیوانی و پروتئینی گیاهی فعالیت دارد. گوساله نر، شیر خام و گندم از محصولات اصلی شرکت می‌باشد.

سرمایه شرکت ۳۰ میلیارد تومان بوده و مجموع بدهی‌های شرکت ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد. دارای‌های ثابت مشهود شرکت ۷۱ میلیارد تومان می‌باشد که بیش از ۵۰ درصد از دارایی‌های شرکت را شامل می‌شود. زفکا در سال مالی ۹۷ مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی ساخته است و سود عملیاتی شرکت ۳۱ میلیارد و سود خالص آن ۴۰ میلیارد تومان می‌باشد.

حاشیه سود خالص زفکا به ۳۲ درصد رسید

مقایسه درآمد عملیاتی زفکا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ نشان می۲دهد، درآمد شرکت از ۸۸ میلیارد تومان با رشد ۴۳ درصدی به ۱۲۶ میلیارد تومان رسیده است همچنین سود عملیاتی شرکت رشد ۷۹ درصدی داشته است.

درآمد غیر عملیاتی زفکا ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت

سود خالص زفکا از سود عملیاتی شرکت بیشتر می‌باشد، چراکه درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۱۷۳ درصدی داشته است و از ۵۵ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۱۵۱ میلیون تومان رسیده است همچنین سایر درآمدهای غیر عملیاتی شرکت مربوط به اقلام متفرقه از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با رشد ۵۱۸ درصدی (معادل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین با توجه به افزایش درآمدهای غیر عملیاتی شرکت شاهد افزایش سود خالص شرکت بوده‌ایم.

حاشیه سود خالص زفکا به ۳۲ درصد رسید

افزایش درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی شرکت موجب شده است سود انباشته پایان دوره شرکت از ۲۲ میلیارد تومان به ۴۶ میلیارد تومان و سود خالص هر سهم از ۵۹۰ ریال با رشد ۱۲۸ درصدی به هزار و ۳۴۴ ریال رسیده است. اما در کنار این رشد این متغیرها حاشیه سود شرکت نمای بهتری از رشد را به ما نشان می‌دهد. حاشیه سود عملیاتی زفکا از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافت و باتوجه به افزایش قابل توجه سود خالص نسبت به سود عملیاتی، حاشیه سود خالص شرکت از ۲۰ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت. درواقع شاهد رشد ۱۲ درصدی حاشیه سود خالص شرکت بوده‌ایم.

پیش‌بینی وضعیت سودآوری زفکا در سال مالی ۹۸

شرکت کشت و دام فکا در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان فروش و ۸۷ میلیارد تومان بهای تمام شده فروش داشته است. طبق برآورد شرکت، فروش سال ۹۸ زفکا ۱۶۰ میلیارد تومان و بهای تمام شده درآمد عملیاتی شرکت ۱۲۳ میلیارد تومان می‌باشد. بررسی نسبت هزینه به درآمد شرکت نشان می‌دهد این نسبت در سال ۹۸ براساس میزان براوردی ۶ درصد افزایش می‌یابد که منجر به کاهش حاشیه سود عملیاتی می‌گردد. با فرض ثبات در سایر عوامل و میزان براوردی شرکت، حاشیه سود عملیاتی شرکت به ۱۹ درصد می‌رسد. که این امر به دلیل افزایش هزینه بهای تمام شده شرکت نشبت به درآمد عملیاتی شرکت می‌باشد.

منبع: radiosaham.ir

برچسب‌ها