جوابیه سازمان زمین شناسی در مورد درج یک خبر در “معدن ۲۴”

جوابیه سازمان زمین شناسی در مورد درج یک خبر در “معدن ۲۴”

به گزارش سیگنال به نقل از معدن 24،

در پاسخ به مطلب منتشر شده در وب سایت خبری / تحلیلی معدن 24 مورخ 7 / 2 / 1400 با موضوع ” داده‌های محرمانه سازمان زمین شناسی کجاست؟” موارد زیر جهت درج در وب سایت مذکور به اطلاع می‌رساند.

در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور 2 سیستم ارائه اطلاعات حاصل از مطالعات و دستاوردهای علمی وجود دارد که استفاده از آنها برای عموم آزاد است. 1- مرکز اسناد و کتابخانه سازمان که کلیه گزارشات و نقشه های حاصل از مطالعات زمین شناسی و اکتشافی، پس از ارزیابی علمی-فنی و اعتبار سنجی، در آن منتشر شده و هیچ گزارش یا نقشه محرمانه ای در آن وجود ندارد و کلیه متقاضیان بدون محدودیت میتوانند از اطلاعات آنجا بهره برداری نمایند. 2- پایگاه ملی داده های علوم زمین به آدرس اینترنتی www.ngdir.ir که در آن سامانه مدیریت اطلاعات مکانی شامل اطلاعات رقومی زمین شناسی، اکتشافی و مخاطراتی ، سامانه مدیریت اطلاعات توصیفی و اسنادی که شامل نسخه اسکن شده گزارشات و نقشه های کتابخانه ای سازمان میباشد و همچنین گزارشات موضوعی جهت بهره برداری عمومی ارائه شده است.

علاوه بر موارد فوق، محصول مطالعات اکتشافی سازمان در 2 قالب در اختیار متقاضیان قرار میگیرد. 1- گواهی کشف های به دست آمده در محدوده های اکتشافی که دارای پروانه اکتشاف به نام این سازمان است و از طریق فرایند مزایده به متقاضیان بهره برداری واگزار میشود. 2- بسته های سرمایه گذاری در پهنه های اکتشافی که هر دوی این اطلاعات نیز به صورت عمومی منتشر میشود و محرمانگی ندارد.

لازم به توضیح است صرفاً اطلاعاتی که در مرحله مطالعاتی بوده و هنوز به ارائه گزارش نهایی و ارزیابی علمی-فنی نرسیده است، جهت جلوگیری از سوء برداشت یا سوء استفاده های احتمالی محرمانه تلقی شده و قابل ارائه نبوده که پس از طی فرآیند زمان بندی شده و قرارگیری در بخش واگذاری ها از حالت محرمانه خارج خواهد شد.

 

مراتب جهت درج پاسخ به سایت معدن 24 طبق ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی ارسال شده است

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.