جنگ رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست/ایرنا در بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای نقش‌ آفرینی کند

جنگ رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست/ایرنا در بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای نقش‌ آفرینی کند
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه جنگ رسانه‌ای که امروز کشور با آن مواجه است کمتر از جنگ نظامی نیست، افزود: آثار جنگ نظامی دیده می‌شود، اما تلاش های رسانه‌ای از نظرها پنهان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، «فاطمه مهاجرانی» عصر سه‌شنبه 17 مهر 1403 در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی، با «حسین جابری انصاری» مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی دولت در این دیدار تصریح کرد: حضور شما در مسئولیت‌هایی که تا کنون برعهده داشتید، مایه خیر و برکت بوده است و امیدواریم که در جایگاه مدیرعاملی ایرنا نیز منشا خیر و برکت برای این سازمان و کشور باشید.

مهاجرانی با تاکید بر اینکه تیم رسانه‌ای دولت باید آماده مقابله با فضای سنگین ایران هراسی باشد، گفت: امروز جنگ رسانه‌ای که پیش روی کشور قرار دارد کمتر از جنگ نظامی نیست. آثار و اقدامات جنگ نظامی را می‌بینیم اما تلاشی که توسط همکاران رسانه‌ای انجام می‌شود کمتر دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: آسیب‌ از هنگامی آغاز شد که مسابقه اعلام دستاوردها شروع شد اما مردم نتایج عملی آن را به صورت ملموس درک نکردند. رسانه‌های ملی هم از کارکرد ملی خود فاصله گرفتند و مرجعیت خبر از داخل به خارج منتقل شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز خارج شدن مرجعیت رسانه‌ای از کشور از مهمترین دغدغه‌ها است، افزود: مردم باید اخبار درست را از ما و رسانه های داخلی بشنوند و امیدواریم با برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت ایرنا بتوانیم مرجعیت خبر را به کشور بازگردانیم.

جنگ رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست/ایرنا در بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای نقش‌ آفرینی کند

وی افزود: با برگزاری جلسات مشترک هماهنگی با سخنگویان قوه قضائیه و مقننه تلاش می‌کنیم صدای واحدی به گوش مردم برسد. طبیعی است که اختلاف نظرهای کارشناسی و اصل تفکیک قوا وجود دارد اما باید صدای واحد وفاق را به گوش جامعه برسانیم.

سخنگوی دولت با تشکر از تلاش‌های رسانه‌ای ایرنا در انعکاس فعالیت های دولت گفت: باید فضای جامعه و حال مردم را بهتر کنیم و شکاف نسلی که وجود دارد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به شعار مرکزی «صدای بی صدایان» دکتر پزشکیان ادامه داد: برنامه داریم که در حوزه سخنگویی به بهبود رابطه دولت و ملت کمک کنیم و این ارتباط را به رابطه ای تعاملی تبدیل کنیم.

مهاجرانی نقش ایرنا در شنیده شدن صدای ملت توسط دولت را هم موثر دانست و افزود: علاقه مندیم که در جلسات سخنگویی، سوالات مردم مطرح شود. امروز مردم احساس می‌کنند که صدایشان شنیده نمی‌شود و ایرنا می‌تواند به عنوان یک خبرگزاری ملی، صدای مردم باشد و در این حوزه به دولت کمک کند.

وی گفت:‌ قول می‌دهیم که در جلسات سخنگویی به سوالات مردم پاسخ دهیم و این امر به اصلاح رابطه دولت – ملت و ایجاد گفت‌وگوی ملی کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *