جناح‌های مقاومت در کرانه باختری: بگذارید مقاومت کنیم!

جناح‌های مقاومت در کرانه باختری: بگذارید مقاومت کنیم!
خلاصه اخبار

جناح‌های مقاومت در کرانه باختری از پیگردهای امنیتی تشکیلات خودگردان در بحبوحه بزرگترین جنگ اسرائیل علیه این منطقه اشغالی از سال 2002 تا کنون، شدیدا انتقاد کردند.

العالم – فلسطین اشغالی

جناح‌های مقاومت در بیانیه‌های اخیر خود از عملکرد نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، تداوم دستگیری‌ها و پیگردهای سیاسی، ضربه زدن به امنیت داخلی، بافت اجتماعی فلسطین و نیز مقاومت، و ادامه دستگیری‌ها و پیگردهای سیاسی و به‌ویژه تداوم هماهنگی امنیتی با نیروهای اشغالگر اسرائیل، شدیدا انتقاد کردند و هشدار دادند این اقدامات خشم داخلی فلسطین را برمی‌انگیزد.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به دلیل تعقیب مبارزان مقاومت در کرانه باختری و همچنین فعالان و زندانیان آزاد شده، همزمان با افزایش حملات متجاوزانه اسرائیل در شمال کرانه باختری، مورد انتقاد شدید فلسطینی‌ها قرار گرفتند.

کرانه باختری هفته‌ها شاهد تشدید تنش بی‌سابقه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی به بهانه عملیات سپر دفاعی اسرائیل بوده است و به گزارش روزنامه «اسرائیل الیوم»، ارتش اشغالگر کرانه باختری را «دومین میدان نبرد پس از غزه» اعلام کرد.

در چنین اوضاعی، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی سیاست موسوم به «درهای گردان» دنبال می‌کنند که به موجب آن، فلسطینی‌ها بلافاصله پس از آزادی از زندان‌های تشکیلات خودگردان، توسط نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل دستگیر می‌شوند و یا بالعکس.

انتقاد مهمی دیگری که به سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان وارد شده، این است که اغلب از طریق هماهنگی امنیتی، ورود ارتش اسرائیل به مناطق تحت کنترل خود را برای دستگیری یا ترور اعضای مقاومت فلسطین تسهیل می‌کند. این امر موجی از انتقادات در میان فلسطینیان به راه انداخته است.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *