جلال‌زاده: رئیس‌جمهور با حضور در سازمان ملل صدای ملت را به گوش جهانیان خواهد رساند

جلال‌زاده: رئیس‌جمهور با حضور در سازمان ملل صدای ملت را به گوش جهانیان خواهد رساند
خلاصه اخبار

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دنیا منتظر است که صدای رئیس جمهور ایران را به عنوان صدای ملت ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شنیده و از راهبردها و رویکرد دولت جدید در ایران در حوزه مسائل مختلف منطقه ای و جهانی آگاه شود.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: استفاده از ظرفیت مجامع بین المللی در حوزه سیاست خارجی یکی از اولویت های هر دولتی به شمار می رود. در دولت های گذشته نیز از ظرفیت حضور روسای جمهور و وزرای خارجه در مجامع سالانه سازمان ملل در نیویورک استفاده شده است. برخی از روسای جمهور از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند به خاطر اطلاع و شناخت دقیقی که از این رویداد سالانه جهانی داشتند.

وی اظهار کرد: در دوره‌های گذشته نیز روسای جمهور در مجامع سالانه سازمان ملل که هر سال در نیویورک برگزار می شود، حضور می یافتند. حضور روسای جمهور و عناصر کلیدی تصمیم ساز روابط بین الملل در این مجمع سالانه فرصت بسیار مناسبی است که روسای جمهور در دیدارها و ملاقات هایی که با هم دارند بتوانند مباحث و مسائل فی مابین خود را حل کرده و باورها و اعتقادها و سیاست های خود را در خصوص مسائل جهانی با هم در میان بگذارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال نیز مانند سال گذشته بحث غزه و فلسطین و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه از مسائل مهمی است که باید حتما در مجمع سالانه سازمان ملل به آن پرداخته شود. از جمهوری اسلامی ایران انتظار بیشتری می رود که از این ظرفیت جهانی که با حضور اکثریت نخست وزیرها، روسای جمهور و زورای خارجه کشورهای جهان برگزار می شود نهایت استفاده را داشته باشد.

وی تاکید کرد: آقای دکتر پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم که چند ماهی است که بر کرسی ریاست جمهوری نشسته اند در این نشست شرکت خواهند کرد و دنیا منتظر است که صدای ایشان را به عنوان صدای ملت ایران بشنود.

جلال‌زاده گفت: در کنار ملاقات‌های رسمی، دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای نیز در این سفر حائز اهمیت است. نیویورک مرکز رسانه های جهانی است و یک فرصتی است که هم آنان با رئیس جمهور دیدار داشته باشند و هم فرصت بی نظیری است که رئیس جمهور بتواند حرف های خود را از این تریبون ها جهانی کامل منتقل کند. در دیپلماسی عمومی نیز عموما اندیشکده ها و گروه های مطالعاتی که در آمریکا حضور دارند همواره درخواست ملاقات های عمومی با روسای جمهور ما داشتند که در نوع خود فرصت خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: این اندیشکده ها در سیاست آمریکا تاثیرگذار هستند. این گفت‌وگو ها می تواند موثر واقع شود. رهبران جریان های دینی اعم از اسلام، مسیحی و یهودی در نیویورک لجنه های بسیار قوی دارند. گفت وگو با آنها جزو برنامه هایی است که می تواند در این سفر مورد نظر باشد. اگر از این فرصت به خوبی استفاده شود، فرصت بسیار مطلوبی است که برای دکتر پزشکیان در ماه های اولیه ریاست جمهوری خود پیش آمده و می تواند صدای ملت ایران ایران را به گوش جهانیان برساند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *