جزئیات نصب دوربین در اتوبوس‌های ‌BRT

جزئیات نصب دوربین در اتوبوس‌های ‌BRT
خلاصه اخبار

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران جزئیات نصب دوربین در اتوبوس‌های ‌BRT را تشریح کرد و گفت: در ابتدای مهرماه بر روی یک دستگاه اتوبوس بی.آر.تی نصب خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن، بر روی سایر اتوبوس‌ها هم نصب می‌شود.

مهدی علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات نصب دوربین در اتوبوس‌های تندرو با بیان اینکه چندی پیش نصب دوربین‌های پلاک خوان و مسافر شمار را به شهردارتهران پیشنهاد کردیم، گفت: نصب این سیستم هوشمند بر روی اتوبوس موردی است که در اتوبوس‌های کشورهای دیگر وجود دارد. بر همین اساس این پیشنهاد به علت این بود که اگر راننده اتوبوس تخلفی انجام داد بتوانیم با سرعت رسیدگی کنیم و همچنین آمار دقیق روزانه در مورد جابجایی مسافران احصاء می‌شود و اگر تصادفی در مسیر رخ داد بتوانیم به پلیس راهور کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر روی اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز دوربین نصب می‌شود یا خیر؟ با بیان اینکه فعلا این طرح به صورت پایلوت برای اتوبوس‌های بی.آر.تی استفاده می‌شود، گفت: در ابتدای مهرماه بر روی یک دستگاه اتوبوس بی.آر.تی نصب خواهد شد و بعد از انجام تست‌های مربوطه، در صورت موفقیت آمیز بودن طرح، این سیستم هوشمند بر روی کلیه اتوبوس‌های شرکت واحد نصب خواهد شد.

علیزاده در مورد محل نصب دوربین در اتوبوس‌ها با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی شرکت کنترل ترافیک،‌ احتمالا دوربین‌ها در جلوی اتوبوس هنگامی که مسافر پای خود را داخل اتوبوس می‌گذارد، نصب خواهد شد، گفت: در ابتدا یک اتوبوس بی.آرتی مورد تمرین قرار می‌گیرد و از آنجایی که بار مالی چندانی ندارد و اعتبار این مهم نیز تامین شده است، در صورت موفقیت آمیز بودن بر روی سایر اتوبوس‌ها هم نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه تاکنون حدود400 اتوبوس بی.آر.تی بازسازی شده‌اند، افزود: نصب دوربین‌ها به افزایش انضباط و احصاء دقیق حوادث احتمالی کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *