جزئیات برنامه اجلاس سران بریکس با حضور نمایندگان ۳۶ کشور

جزئیات برنامه اجلاس سران بریکس با حضور نمایندگان ۳۶ کشور
خلاصه اخبار

مسکو- ایرنا- دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست‌خارجی گفت:‌ نمایندگان ۳۶ کشور و ۶ سازمان بین‌المللی در شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس در کازان شرکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس، یوری اوشاکوف شامگاه دوشنبه اعلام کرد:‌ نشست اصلی و رسمی سران گروه بریکس روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه 1403 با برگزاری نشستی با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی» برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: اعضای هیات‌های شرکت‌کننده در قالبی محدود در این روز درباره حل و فصل درگیری‌های منطقه ای، تعامل مالی در بریکس و سناریوهایی ممکن برای افزایش اعضا را بحث و بررسی خواهند کرد.
این مقام روس اظهار داشت: در این نشست درباره همکاری بین کشورهای بریکس در سطح بین المللی تبادل نظر خواهد شد و رهبران کشورها در مورد وضعیت همکاری‌های مالی بین کشورهای عضو گروه گفت و گو خواهند کرد.

دیدار پوتین و پزشکیان در روز چهارشنبه
اوشاکوف در ادامه با اشاره به برنامه دیدارهای دوجانبه رئیس‌جمهور روسیه گفت: ولادیمیر پوتین، روز چهارشنبه با مسعود پزشکیان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به صورت دوجانبه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
علاوه بر این، در شامگاه چهارشنبه، آیین شام رسمی به میزبانی رئیس‌جمهور روسیه برگزار خواهد شد. رهبران و رؤسای هیات‌های کشورهای بریکس و همچنین نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این نشست در قالب گسترده برای این آیین دعوت شده اند.

نشست بریکس پلاس در روز پنجشنبه
دستیار پوتین در امور سیاست خارجی همچنین گفت:‌ در روز پنجشنبه سوم آبان نیز نشست «بریکس و جنوب جهانی، ساخت مشترک دنیای بهتر» برگزار می‌شود که در آن قرار است توجه ویژه‌ای به وضعیت خاورمیانه شود.
وی گفت: نشست در قالب بریکس پلاس نیز روز پنجشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین برگزار خواهد شد.
دیلما روسف رئیس بانک توسعه جدید بریکس (NDB) ، سرگئی کاتیرین رئیس بخش روسی شورای بازرگانی بریکس و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت (CCI) فدراسیون روسیه و شخصیت های دیگر سخنرانی خواهند کرد.

پیش بینی صدور بیانیه در پایان اجلاس بریکس
به گفته اوشاکوف، درباره تصویب بیانیه سران گروه بریکس در کازان برنامه‌ریزی شده است. این بیانیه در قالب سندی جامع، نتایج کار ریاست دوره‌ای روسیه در سال 2024 را جمع‌بندی می‌کند. این بیانیه، هم‌اینک در مرحله آماده سازی است.
بنا بر این گزارش، رئیس جمهور روسیه در پایان این اجلاس کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *