جامعه‌ی رمزارزی هنوز برنامه‌ی تلگرام را به درستی درک نکرده است

جامعه‌ی رمزارزی هنوز برنامه‌ی تلگرام را به درستی درک نکرده است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، الکساندر فیلاتو(Alexander Filatov)؛ مدیرعامل TON Labs در همراهی با میتجا گوروشوسکی(Mitja Goroshevsky)؛ مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت در مصاحبه با Crypto Briefing اظهار داشتند که جامعه همچنان تلاش می‌کند تا اهمیت برنامه‌ی رمزارزی تلگرام را به‌طور کامل درک کند. پس از پایان فرآیند فروش توکن تلگرام به‌طور […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

الکساندر فیلاتو(Alexander Filatov)؛ مدیرعامل TON Labs در همراهی با میتجا گوروشوسکی(Mitja Goroshevsky)؛ مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت در مصاحبه با Crypto Briefing اظهار داشتند که جامعه همچنان تلاش می‌کند تا اهمیت برنامه‌ی رمزارزی تلگرام را به‌طور کامل درک کند.

پس از پایان فرآیند فروش توکن تلگرام به‌طور خصوصی در ماه می سال گذشته تاکنون خبر‌های منتشر شده در رابطه با شبکه‌ی بلاکچین تلگرام به‌صورت پراکنده و متناوب منتشر شده است. نیویورک تایمز اعلام کرد که تلگرام قصد دارد شبکه‌ی بلاکچین خود را تا پایان اکتبر راه‌اندازی کند.

گوروشوسکی اظهار داشت: «به‌طور کلی، مردم درک کاملی از TON ندارند.» وی ادامه داد که با درنظر گرفتن محبوبیت برنامه‌ی پیام‌رسانی تلگرام و در نتیجه جامعه‌ی گسترده‌ی کاربران، شبکه‌ی باز تلگرام با به‌کارگیری پروتکل شاردینگ توانایی مقیاس‌پذیری و تطبیق‌پذیری بالایی را ارائه خواهد کرد.

TON Labs به عنوان یک شرکت توسعه‌دهنده‌ی مستقل در حال ساخت مجموعه ابراز‌های منبع باز برای توسعه‌دهندگان جدید است. فیلاتو ادعا می‌کند که در این شرکت بیش از یک میلیون خط کُد نوشته شده است‌ و هم‌اکنون بزرگترین مجموعه‌ شرکت‌کنندگان در برنامه‌ی اشکال زدایی از شبکه‌ی آزمایشی را دارا است.

فیلاتو و گوروشوسکی، از زمانی که کد اجرای گره در شبکه‌ی بلاکچین تلگرام را منتشر کرده‌اند، تلاش می‌کنند نسبت به راه‌اندازی شبکه‌ی TON در ماه اکتبر اطلاع‌رسانی کنند.

فیلاتو TON را به صورت سریع‌ترین شبکه‌ی بلاکچین بازار توصیف کرد و اظهار داشت که مردم معمولا در ایجاد تمایز میان تلگرام و این پروژه دچار سردرگمی می‌شوند.

وی افزود: روزنامه‌نگاران بدون بررسی دیگر ابعاد، تاکنون بر روی فروش توکن تلگرام به‌صورت خصوصی و یا موانع قانون‌گذاری تمرکز کرده‌اند. فیلاتو ادامه داد:

من فکر نمی‌کنم شخصی در رابطه با این حقیقت که TON به‌طور همزمان برای حل تمامی مشکلات اصلی (بلاکچین) تلاش کرده ‌است(سرعت، ابزار‌های متعدد برای توسعه‌دهندگان، دسترسی به پایگاه کاربری موجود و تجربه‌ی خوب کاربران)، مطلبی منتشر کرده باشد. Alexander Filatov

لیبرا رقیب برنامه‌ی رمزارزی تلگرام نیست

برخی از صاحبنظران پروژه‌ی رمزارزی فیسبوک را به عنوان نزدیکترین رقیب برنامه‌ی رمزارزی تلگرام در نظر می‌گیرند. اما گوروشوسکی با مقایسه‌ی دو پروژه مخالف است. وی معتقد است که «لیبرا بلاکچین نیست» و لیبرا(Libra) را به‌صورت یک انجمن بانکی توصیف کرد که ارائه‌ی خدمات بانکی بدون در اختیار داشتن مجوزهای قانونی لازم را ترویج می‌کند.

بعلاوه، وی افزود که لیبرا و تلگرام معیار‌های ارزشی متفاوتی دارند: «مردم فرض می‌کنند از آنجایی‌که دو شبکه‌ی اجتماعی در حال ساخت بلاکچین خود هستند، بنابراین یکسان خواهند بود. اما TON عملکرد کاملا متفاوتی دارد.»

گوروشوسکی اظهار داشت: «شما می‌توانید تعداد بلاکچین‌هایی که به‌طور واقعی غیر متمرکز هستند را با انگشتان یک دست شمارش کنید.» برخلاف لیبرا، TON در زمان راه‌اندازی به‌صورت یک بلاکچین کاملا غیر‌متمرکز فعالیت خواهد کرد. وی معتقد است که به دلیل تقسیم توان استخراج در میان چند استخر بزرگ بیت کوین، TON حتی نسبت به بیت کوین از تمرکززدایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

فیلاتو معتقد است که این ویژگی به TON کمک می‌کند تا به‌طور سازگار با قوانین فعالیت کند. قانون‌گذاران می‌توانند TON را همانند بیت کوین و اتریوم طبقه‌بندی کنند.

 

بزرگترین جامعه‌ی کاربران در زمان راه‌اندازی

فیلاتو در واکنش به برنامه‌ی خصوصی فروش توکن تلگرام اظهار داشت که به دلیل این‌که ۱۷۴ سرمایه‌گذار این پروژه موسسات سرمایه‌گذاری واجد شرایط هستند و در سراسر جهان توزیع شده‌اند، سیستم مدیریتی این پروژه غیر‌متمرکز محسوب می‌شود. سرمایه‌ی جذب شده تنها اعتقاد جامعه‌ی سرمایه‌گذاران به این پروژه را بازتاب می‌کند. وی افزود:

وجه تمایز این پروژه دارا بودن جامعه‌ی گسترده کاربران از نخستین روز راه‌اندازی است. کاربران می‌توانند پس از راه‌اندازی شبکه، توکن‌های گرام(GRAM) را مبادله کنند. Alexander Filatov

فیلاتو در ادامه اظهار داشت که راه‌اندازی این پروژه شرایط(حوزه‌ی رمزارزی) را تغییر می‌دهد. TON بزرگترین جامعه‌ی کاربران در تاریخ بلاکچین را در اختیار خواهد داشت. این ویژگی آن را به یکی از بزرگترین و غیرمتمرکز‌ترین شبکه‌ها در صنعت رمزارزی تبدیل می‌کند.

TON Labs نسبت به درک نادرست جامعه‌ی رمزارزی از شبکه‌ی باز تلگرام نگران است و سکوت تلگرام در طی دوسال گذشته به رفع این مشکل کمکی نکرده است.

فیلاتو اظهار داشت: «مردم باید در رابطه با این پروژه آگاهی داشته باشند، اما فرآیند دشواری است و اتفاقات زیادی در جریان است.» با وجود ادعاهای فنی قدرتمند و پتانسیل تعداد بالای کاربران، بسیاری از اعضای جامعه‌ی کاربران برنامه‌ی رمزارزی تلگرام نسبت به کمبود آگاهی عمومی در این رابطه اظهار تعجب می‌کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.