ثبت ETF بیت کوین جدید توسط شرکت سرمایه‌گذاری Valkyrie

ثبت ETF بیت کوین جدید توسط شرکت سرمایه‌گذاری Valkyrie

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

شرکت دارایی دیجیتال والکری در روز جمعه درخواستی را برای صندوق قابل معامله با بیت کوین ( ETF بیت کوین) ثبت کرد که دومین پرونده ثبت شده در 30 روز گذشته است.

همچنین طبق گفته شرکت مادر والکری در دالاس، صندوق بیت کوین والکری در بورس اوراق بهادار نیویورک و صندوق کوین‌بیس کاستدی لیست می‌شود.

لیا والد، مدیرعامل بخش سرمایه‌گذاری Valkyrie، به CoinDesk گفته : تیم اجرایی ما قبلاً چندین ETF، صندوق‌های بازرگانی عمومی و ETP که شامل صندوق‌های بیت کوین بوده را راه اندازی کرده است.

آیا شرکت سرمایه‌گذاری Valkyrie موفق به ثبت ETF بیت کوین می‌شود؟

ای تی اف بیت کوین در امریکا

والد توضیح می‌دهد تیم پشت ETF بیت کوین این شرکت شامل استیون مک کلورگ و جان کی است که در مجموع بیش از 100 معامله محرمانه و جدید کار کرده‌اند که از لحاظ قانونی مورد قبول واقع شده است.


بیشتر بخوانید : بانک جی‌پی مورگان: ETF بیت کوین می‌تواند به قیمت آن ضربه بزند


در اواخر ماه دسامبر نیز، شرکت سرمایه‌گذاری VanEck مجدداً درخواستی برای ثبت صندوق ETF بیت کوین به SEC ارسال کرد. ETF بسیار سودمند است زیرا در بورس اوراق بهادار به همان شیوه سهام شرکت‌های معروف مانند اپل و مایکروسافت در ایالات متحده معامله می‌شود. اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیشنهادات ETF بیت کوین را به دلیل نگرانی در مورد نوسانات بازار و دستکاری در صنعت، رد می‌کند. در آگوست 2018، 9 پیشنهاد مشابه را در همان روز رد کرد.

اما نشانه‌هایی برای جلب رضایت SEC در این مورد وجود دارد. در اکتبر سال 2020، جی کلایتون (Jay Clayton) رئیس وقت SEC، که بسیاری او را نسبت به رمزنگاری کم اشتیاق می‌دانستند ، گفت که آژانس هنوز برای بررسی پیشنهادات ETF باز است.

اکنون، با ورود دولت جدید که باعث تغییر در SEC می‌شود، طرفداران کریپتو امید زیادی دارند که ETF نیز در سال 2021 تصویب شود. کلیتون ماه گذشته به طور رسمی کناره گیری کرد و جای خود را به گری گنسلر (Gary Gensler) داد، که به نظر می‌رسد بیشتر از نفرات قبلی طرفدار کریپتو است. همچنین در ماه آینده ورود دالیا بلاس، مدیر بخش مدیریت سرمایه گذاری SEC به خوش بینی این بخش افزوده است.

بلاس نویسنده نامه‌ای در سال 2018 در SEC بود که ابراز نگرانی می‌کرد بازار بیت کوین به اندازه کافی بزرگ یا دارای نقدینگی کافی نیست تا بتواند برای کالای قابل معامله در بورس آماده باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.