ثبت یک رکورد جدید برای طلا

ثبت یک رکورد جدید برای طلا
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: قیمت طلا در حالی طی امروز به یک رکورد جدید افزایش پیدا کرده که رئیس شعبه فدرال رزرو شیکاگو معتقد است نرخ بهره باید بیش از پیش کاهش پیدا کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در روز دوشنبه (2 مهر) در حالی به یک رکورد جدید دست یافت که معامله‌گران با داده‌‌هایی مواجه شدند که نشان می‌دهد فعالیت تجاری در آمریکا یک روند آهسته‌تر پیدا کرده است. معامله‌گران همچنین در انتظار چند داده‌ اقتصادی کلیدی دیگر هستند که ممکن است نشان‌دهنده مسیر پیش‌روی فدرال رزرو در خصوص کاهش‌های بیشتر نرخ بهره باشد.

خبر مرتبط
چند تن شمش طلا در 6 ماهه امسال وارد کشور شد؟
چند تن شمش طلا در 6 ماهه امسال وارد کشور شد؟

اقتصادنیوز: معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام‌کرد: واردات شمش طلای استاندارد در 6 ماهه سال جاری به 42.8 تن رسید.

به نوشته بلومبرگ، فعالیت تجاری در آمریکا در اوایل سپتامبر با سرعت کمتری گسترش یافت، در حالیکه انتظارات وخیم‌تر شده‌اند و یک معیار مربوط به قمیت‌ها به بالاترین سطح شش ماه اخیر خود افزایش یافته است.

فلز زرد طی امروز با رشد نیم درصدی به سطح 2634 دلار در هر اونس رسید و رکورد قیمتی ثبت‌شده در روز جمعه را شکست.

طلا

رکوردشکنی قیمت طلا

از زمانی که فدرال رزرو در هفته گذشته به کاهش نیم درصدی نرخ بهره اقدام کرد، طلا با رشد همراه بوده است. به شکل کلی، 2024 یک سال ایده‌آل و همراه با رکوردشکنی‌های پیاپی برای این فلز گران‌بها بوده است.

آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، اعلام کرده نرخ‌های بهره باید به میزان «قابل توجهی» به سطح پایین‌تری حرکت کنند تا بتوان از بازار کار محافظت و از اقتصاد آمریکا حمایت کرد.

معامله‌گران در حال حاضر توجه خود را به سوی داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی و ادعاهای بیکاری آمریکا معطوف کرده‌اند که قرار است به‌زودی منتشر شوند. این داده‌ها می‌تواند نشان‌دهنده تفکر بانک مرکزی ایالات متحده درباره مسیر کاهش نرخ‌های بهره باشد که معمولا یک اتفاق مثبت برای طلای بدون بهره است.

رشد 27 درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی همچنین با خرید‌های مطلوب فلز زرد از سوی بانک‌های مرکزی و جنگ‌های ادامه‌دار در خاورمیانه و اوکراین با حمایت روبه‌رو شده است.

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 20:35 به وقت ایران در سطح 2628 دلار در هر اونس بوده است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *