توییتر برای خرید بیت کوین حاضر است پول قرض ‌کند!

توییتر برای خرید بیت کوین حاضر است پول قرض ‌کند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

توییتر برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین آماده می‌شود

شرکت توییتر(Twitter) یک روز پس از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری شرکت مایکرواستراتژی بر روی بیت کوین از انتشار اوراق قابل تبدیل(Convertible Notes) به منظور جمع‌آوری 1/25 میلیارد دلار سرمایه خبر داده است. انتشار اوراق قابل تبدیل یکی از راه‌های تامین مالی شرکت‌ها برای اجرای ایده‌های سود‌آور محسوب می‌شود.

جک دورسی(Jack Dorsey)؛ مدیرعامل شرکت توییتر یکی از طرفداران بیت کوین محسوب می‌شود و شرکت اسکوئر(Square Inc) که دورسی مدیریت آن را نیز بر عهده دارد در گذشته بخشی از دارایی‌های خود را به بیت کوین تبدیل کرده است. شرکت مایکرواستراتژی اخیراً با پیشنهاد فروش اوراق قابل تبدیل سرمایه‌ی مورد نیاز برای خرید یک میلیارد دلار بیت کوین را جمع‌آوری کرده است. این شرکت در گذشته نیز برای سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین به ارزش 650 میلیون دلار اوراق بدهی قابل تبدیل منتشر کرده بود.

جمع‌آوری سرمایه از طریق پیشنهاد اوراق بهادار ابزار نسبتاً جدیدی برای سرمایه‌گذاری موسسات محسوب می‌شود. اگرچه هنوز مقصد سرمایه‌گذاری شرکت توییتر به‌طور رسمی مشخص نشده است اما بنظر می‌رسد که توییتر قصد دارد از رویکرد شرکت مایکرواستراتژی در سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین پیروی کند و یا دارایی‌های جمع‌آوری شده را در حوزه‌های دیگری سرمایه‌گذاری کند.

شرکت‌ها برای خرید بیت کوین پول قرض می‌کنند

اگرچه بانک‌ها و موسسات مالی سنتی توصیه می‌کنند تا از سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های پُرنوسان با استفاده از دارایی‌هایی که به‌صورت اعتباری به‌دست آمده‌اند خودداری شود اما به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های چند میلیارد دلاری با پیشنهاد نرخ بهره‌ی پایین به سرمایه‌گذاران و استفاده از دارایی‌های حاصل شده برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین هیچ مشکلی ندارند.

بر اساس گزارش کوینیت، سرمایه‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری شرکت تسلا بر روی بیت کوین تنها در طول یک ماه برای این شرکت سود بیشتری نسبت به ساخت و فروش خودروهای برقی در سال 2020 میلادی داشته است. چنین بازدهی جذابی توییتر و شرکت‌های دیگر را به حضور در این بازار نوظهور مالی تشویق می‌کند.

نظر شما نسبت به دلیل انتشار اوراق بدهی توسط شرکت توییتر چیست؟ آیا توییتر نیز قصد دارد در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کند؟ آیا در سال 2021 میلادی هجوم شرکت‌ها و موسسات مالی سنتی در بازار بیت کوین را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.