تولید کنسانتره سنگ آهن در فروردین ۹۸ از مرز چهار میلیون تن گذشت

تولید کنسانتره سنگ آهن در فروردین ۹۸ از مرز چهار میلیون تن گذشت
خلاصه اخبار

آمار عملکرد ۹ واحد معدنی بزرگ در فروردین ماه امسال گویای آن است که تولید کنسانتره سنگ آهن به رقم چهار میلیون و ۱۳ هزار و ۴۱۳ تن رسید که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه پارسال افت یک درصدی را نشان می دهد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، بررسی آماری فعالیت واحد های مزبور نشان می دهد در فروردین ماه مجتمع گل گهر سیرجان (کرمان) و چادرملو (یزد) به ترتیب با یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۷ تن و ۹۳۴ هزار و ۱۱۲ تن بالاترین میزان عملکرد را در مدت مورد بررسی ثبت کردند.

سهم مجتمع گل گهر از کل کنسانتره سنگ آهن تولیدی فروردین بیش از ۳۵.۸ درصد وچادر ملو به میزان افزون بر ۲۳.۲ درصد ثبت شد.

سنگ آهن مرکزی (بافق یزد)، سنگ آهن جلال آباد (کرمان)، صبانور، اپال پارسیان سنگان (خراسان رضوی)، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، صنعتی و معدنی توسعه ملی (سنگان خراسان رضوی) و گهر زمین (کرمان) دیگر واحد های مورد بررسی در این گزارش هستند.

بررسی آمار عملکردی واحد های معدنی مزبور نشان می دهد در مقایسه با فروردین ۹۷ بیشترین رشد با ۹۹ درصد مربوط به صنعتی و معدنی توسعه ملی و بالاترین میزان کاهش هم سنگ آهن جلال اباد با رقم افت ۵۷ درصد است.

تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان اسفند، ۴۵ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۶۵۶ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند و این رقم در مدت مشابه سال ۹۶ برابر با ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۲۸ تن بود

شرکت های گل گهر با ۱۵ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۲۱ تن، و چادرملو با هشت میلیون و ۸۸۳ هزار و ۲۴۵ تن به ترتیب ۳۴.۲ و ۱۹.۵ درصد از کل کنسانتره سنگ آهن را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

تولید ۳.۸ میلیون تن گندله سنگ آهن

آمار ۹ واحد بزرگ مورد بررسی که تعداد چهار مجتمع فولاد سازی در آن به چشم می خورد گویای آن است که فروردین ماه امسال تولید گندله سنگ آهن به رقم سه میلیون و ۸۰۹ هزار و ۴۵ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین میزان گندله سنگ آهن در فروردین ۹۸ مربوط به گل گهر با رقم یک میلیون و ۵۳ هزار و ۵۳۸ تن است و واحد توسعه معادن نیز با رقم ۵۸۰ هزار و ۷۷ تن در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

بیشترین رشد تولید گندله سنگ آهن در نخستین ماه ۹۸ مربوط به فولاد سنگان خراسان با ۶۳۷ درصد نسبت به ماه مشابه پارسال و فولاد خراسان نیزبا افزایش ۱۱۸ درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد.

شرکت‌های بزرگ سنگ آهن در سال ۹۷، بیش از ۲۶.۷ میلیون تن گندله تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۶، بیش از ۴۹ درصد افزایش یافت.
پنج شرکت بزرگ گندله ساز از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۷ به میزان ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۰۳ تن گندله تولید کردند. این رقم در ۱۲ ماهه سال ۹۶ برابر با ۱۷ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۷۰ تن بود.

شرکت‌ گل گهر با تولید ۱۱ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۱۶۲ تن بیش از ۴۳.۸ درصد کل گندله تولیدی سال ۹۷ در بین پنج واحد معدنی مورد بررسی را از آن خود ساخت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.