تولید نیسان آبی تا پایان سال تمدید شد/ زمان جایگزینی محصول جدید و صادرات

تولید نیسان آبی تا پایان سال تمدید شد/ زمان جایگزینی محصول جدید و صادرات
خلاصه اخبار

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تمدید مجوز تولید نیسان آبی تا پایان سال و جایگزینی محصول جدید تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جواد توسلی مهر در حاشیه راه اندازی خط تولید انبوه خودروی شاهین پلاس درباره تداوم تولیدنیسان آبی درحالی که مجوز تولید این خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد تا تیرماه معتبر بوده به صدا و سیما، گفت: این محصول تا پایان سال دوباره مجوز تولید گرفت. در بدترین حالت تا اردیبهشت سال آینده محصول جدید وارد بازار و تولید نیسان فقط برای بازار‌های صادراتی انجام شود.

وی افزود: بخش عمده افت تولید خودروسازان در 6 ماه نخست سال به دلیل تصمیمات متولیان امر مانند تخصیص ارز، قطع برق و مشکلات نقدینگی است. میزان تولید سال جاری سایپا حدود 2 درصد از سال قبل عقب است اما تا نیمه آبان از میزان سال قبل عبور می‌کند و تا پایان سال هم تیراژ مناسبی به نسبت سال قبل تولید خواهیم داشت.

لوتوس

این مقام مسئول ادامه داد: سال قبل حدود 475 هزار دستگاه و از ابتدای سال تا کنون هم 275 هزار دستگاه تولید شد. با وجود مشکلات و چالش‌ها، مهر ماه با تولید 47.2 هزار دستگاه از تولید سال قبل عبور کرده و حدنصاب چندین ساله شکست. سهم سایپا تا سال 1407 دستیابی به تولید سالانه 950 هزار دستگاه خواهد بود.

توسلی مهر با اشاره به کاهش تعهدات معوق به مشتریان، توضیح داد: ابتدای سال تعهدات معوق 45 هزار دستگاه بود که اکنون به 13 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. به سایپا تکلیف شده بود تعدادی خودروی برقی، ترکیبی یا هیبریدی، CBU و SKD وارد کند که متاسفانه از 60 هزار دستگاه برنامه‌ وزارت صنعت قبل از سال برای 3 هزار دستگاه تخصیص ارز تعلق گرفت و 57 هزار دستگاه از برنامه عقب است.

به گفته وی، خط جدیدی که افتتاح شد با ظرفیت ساعتی 20 دستگاه تولید را شروع کرد و به صورت نمادین واگذاری شاهین پلاس 3 ماه زودتر از موعد تحویل مشتریان شد و تحویل بعدی هم زودتر از زمان موعد خواهد بود. تا پایان سال هم تعهدات کامل محقق خواهد شد.
ماندگاری خودرو در نمایندگی‌ها به دلیل افزایش 100 درصدی حجم تامین قطعات در مقایسه با سال قبل هم کاهش یافت.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *