با حمله روسیه به اوکراین ساخت خودروی روسی فعلاً متوقف شد

با حمله روسیه به اوکراین ساخت خودروی روسی فعلاً متوقف شد

21 درصد از کل خودروهای فروخته شده در روسیه در سال گذشته توسط لادا برای شرکتی تحت کنترل رنو ساخته شده است. حمله روسیه به اوکراین باعث توقف تولید آنها شده است.

با حمله روسیه به اوکراین ساخت خودروی روسی فعلاً متوقف شد

تهاجم روسیه به اوکراین بسیاری از واردات به روسیه را متوقف کرده است که منجر به توقف کارخانه‌های مونتاژ لادا در این هفته شد.

سخنگوی رنو در روسیه گفت: تولید محدود هفته آینده از سر گرفته می‌شود، اما با تعطیلی اجباری در روزهای تعطیل.

اولین خودروهای تحت برند لادا در سال 1973 در دوران اتحاد جماهیر شوروی ظاهر شدند و این برند چنان برای روسیه دارای اهمیت است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها پشت فرمان خودروهای لادا عکس گرفته است. اکنون تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط ایالات متحده و اروپا در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین حداقل برای مدتی تولید این برند نمادین خودرو را متوقف کرده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد که کارخانه‌های خودروسازی لادا در این هفته متوقف شدند زیرا تحریم‌ها تأسیسات روسیه را بدون قطعات و لوازم مورد نیاز برای ساخت خودروهای جدید رها کردند. گروه رنو 67.6 درصد سهام آتوواز  Avtovaz شرکت سازنده خودروهای لادا را در اختیار دارد.  بیش از 20 درصد قطعات مورد نیاز آتوواز وارداتی است.

با حمله روسیه به اوکراین ساخت خودروی روسی فعلاً متوقف شد

یکی از اعضای سابق هیئت مدیره آتوواز Avtovaz گفت: اگر تجارت متوقف شود، آتوواز متوقف می شود. پوتین می داند که او نمی تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. حمایت رنو را از دست می دهد، اما در حال حاضر نوعی راه حل برای توقف تولید بر اساس بیانیه آتوواز در مورد راه اندازی مجدد مونتاژ خودرو در هفته آینده در دست اقدام است.

سرگئی ایلینسکی، سخنگوی گروه رنو مستقر در روسیه گفت: این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا هر چه سریعتر به برنامه تولید عادی خود در کارخانه های تولیاتی و ایژفسک بازگردد.

ایلینسکی گفت: “بحران مداوم در تامین قطعات الکترونیکی” به این معنی است که تولید آتوواز در هفته آینده متفاوت از آنچه که معمولاً ظاهر می شود، به نظر می رسد.

وال استریت ژورنال اعلام کرد خودروهای لادا 21 درصد از کل فروش در روسیه را در سال گذشته تشکیل می دادند. با توجه به تعلیق برندهای خارجی تولید خودرو در این کشور و همچنین توقف واردات به روسیه، خریداران خودرو در روسیه ممکن است با محدودیت بیشتری مواجه شوند. بازاری نسبت به ایالات متحده که با گذشت دو سال از این همه گیری سر و کار دارد.

برای مشاهده آخرین اخبار خودرو می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی خودرو شوید.