توضیح “کرماشا” درباره پرونده مالیاتی و تعدیل سود ناشی از اصلاح نرخ خوراک

توضیح “کرماشا” درباره پرونده مالیاتی و تعدیل سود ناشی از اصلاح نرخ خوراک
خلاصه اخبار

پتروشیمی کرمانشاه ضمن توضیح درباره پرونده مالیاتی 3 ساله ناشی از اصلاح نرخ خوراک گاز، اقدام به تعدیل ۶۸۹.۱ میلیارد تومانی سود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت پتروشیمی کرمانشاه ضمن توضیح در باره پرونده مالیاتی سه سال اخیر با اصلاح نرخ خوراک گاز، مشمول تعدیل 689.1 میلیارد تومانی عملکرد سال قبل شد.

بر اساس این گزارش، “کرماشا” در خصوص صورت ها ی مالی نیمه نخست سال جاری، اعلام کرد: با توجه به رسیدگی سازمان امور مالیاتی برای سال‌های پیش و مشمول دانستن کل سود کسب شده و صدور برگ تشخیص به موجب فهرست مواد خام و نیمه خام موضوع بند ص تبصره 6 قانون بودجه برای درآمدهای صادراتی و همچنین به استناد بند ح فصل چهارم قانون برنامه هفتم، درآمدهای داخلی را نیز مشمول مالیات کرده است.

همانگونه که در یادداشت صورت‌های مالی درج شده تا پایان سال 1400 پرونده مالیاتی قطعی و تسویه شده و برای سال‌های 1401 و 1402 نیز در حساب ذخایر، پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص دیده شده است.

عطف به نامه 27 شهریور این شرکت و با توجه به نامه معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت در خصوص اصلاح قیمت گاز خوراک و سوخت سال 1402 پس از انجام محاسبات لازم، تعدیل ناشی از آن 689.1 میلیارد تومان که آثار آن با توجه به اینکه مربوط به سال مالی قبل است تعدیلات ناشی از اصلاح اشتباهات( تعدیلات سنواتی) ثبت و در صورت‌های مالی شناسایی شده است.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *