توسعه‌دهندگان میم کوین‌ها به‌شدت از zkSync استقبال کرده‌اند

توسعه‌دهندگان میم کوین‌ها به‌شدت از zkSync استقبال کرده‌اند

زی‌کی سینک (ZkSync)، شبکه جدید لایه دوم شبکه اتریوم، در روز گذشته روی شبکه اصلی آلفا راه‌اندازی شد و فعالان بازار ارزهای دیجیتال هم‌اکنون می‌توانند ابزارهای آن را آزمایش کنند. با این حال، به نظر می‌رسد میم کوین‌ها اولین توکن‌هایی بوده‌اند که توسط توسعه‌دهندگانی ناشناس روی این بلاک چین جدید ضرب شد‌ه‌اند.

پرطرفدارترین میم کوین در این زمینه، زد‌کی دوج بوده که احتمالاً نام خود را از بزرگ‌ترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال، یعنی دوج کوین گرفته‌ است. این توکن در پلتفرم میوت (Mute) که صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر زی‌کی سینک است، فهرست شده است. کلون‌های آن هم در آربیتروم و اتریوم منتشر شده‌ است و استخرهای آن در یونی سواپ و سوشی سواپ فعال هستند.

هرچند وب‌سایت زدکی دوج در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) در ایالات متحده ثبت شده است، اطلاعات زیادی درباره این ارز دیجیتال وجود ندارد. تنها داده‌هایی که درباره زدکی دوج وجود دارد، این است که عرضه آن ۱۰ میلیارد توکن است و هیچ هزینه‌ای بابت خرید یا فروش آن گرفته نمی‌شود.

علاوه بر زدکی دوج، پس از انتشار خبر مذکور طرفداران میم کوین‌ها بلافاصله شروع به تبلیغ سایر توکن‌های مبتنی بر زی‌کی سینک از جمله شیبا اینو، بانک و کیشو اینو کردند.

در هر حال، زی‌کی سینک چند مزیت مهم در بین راهکارهای لایه دوم اتریوم دارد. این شبکه از همان ابتدا از انتزاع حساب استفاده می‌کرده و یک کامپایلر ال‌ال‌وی‌ام (LLVM) و ماژول فشرده‌سازی داشته است. علاوه بر این، زی‌کی سینک تنها ماشین مجازی سازگار با اتریوم است که از اثبات دانش صفر استفاده می‌کند.

 zkEVM قابل دوام است.

منبع: U.today

برچسب‌ها