تنها کم‌تر از ۷ درصد از رمزارزها در اختیار سرمایه‌گذاران سازمانی قرار دارد

تنها کم‌تر از ۷ درصد از رمزارزها در اختیار سرمایه‌گذاران سازمانی قرار دارد
خلاصه اخبار

گزارشات بخش تحقیقاتی بایننس(Binance Research) نشان می‌دهد که بازار رمزارزی همچنان تحت تصرف سرمایه‌گذاران خرد قرار دارد

سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزی همیشه اعتقاد داشته‌اند که ورود سرمایه‌ی سازمانی به بازار نوظهور رمزارزی رویدادی است که باعث آغاز روند صعودی و جهش قیمت‌ها ‌می‌شود، زیرا موسسات و سازمان‌ها به سرمایه‌‌های عظیمی دسترسی دارند که به مراتب بیشتر از گروهی از سرمایه‌گذاران فردی است.

در گزارشاتی که اخیرا توسط Binance Research(بخش تجزیه و تحلیل و ارزیابی صرافی رمزارزی بایننس) منتشر شده است، توضیح داده شده که تقریبا ۷ درصد تمام رمزارزهای موجود متعلق به سرمایه‌گذاران سازمانی هستند. این امر نشان می‌دهد که بازار رمزارزی برای رسیدن به حجم سرمایه‌‌های سازمانی و حضور گسترده‌ی آن‌ها در این بازار، راه زیادی در پیش دارد.

بازار‌های رمزارز همچنان توسط سرمایه‌گذاران خرد تصرف شده است

یکی از اطلاعات مهم بدست آمده در این گزارشات جامع این است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران سازمانی فعال در صنعت رمزارزی در چه وضعیت به سر می‌برند.

در این گزارشات توضیح داده شده است که در حال حاضر بازار رمزارزی توسط تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خرد تصرف شده است و این امر می‌تواند یکی از عواملی باشد که منجر به سطح بالایی از همبستگی بین دارایی‌های دیجیتال مختلف شود؛ چراکه با در نظر گرفتن سهم سرمایه‌گذاران سازمانی در بیت‌کوین و رمزارزهای ثانویه مختلف، تنها ۷ درصد از کل بازار در اختیار آن‌هاست.

در بخش‌هایی از این گزارشات آمده است:

براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط پلت‌فرم cryptofundresearch.com می‌توان گفت که امروزه حدود ۷۰۰ صندوق رمزارزی فعالیت دارند، که در مجموع نشان دهنده‌ی چیزی کم‌تر از ۱۰ میلیارد دلار دارایی است. با فرض اینکه همه‌ی این صندوق‌ها بیت‌کوین نگهداری می‌کنند، این رقم تنها کمی بیش از ۱۴ درصد مجموع ارزش کل بازار بیت‌کوین است، و اگر رمزارزهای ثانویه نیز در این آمار لحاظ گردد، به طور کلی مجموع سرمایه‌ی سازمانی تنها ۷ درصد بازار دارایی‌های رمزارزی را به خود اختصاص می‌دهد.

تحقیقات بایننس نشان می‌دهد که با مقایسه‌ی این سهم بازار با سهام سنتی، درمی‌یابیم که نرخ مشارکت سازمان‌ها در بازار رمزارزی «تنها یک سیزدهم حضور آن‌ها در بازار سهام ایالات متحده است».

با توجه به این واقعیت که در حال حاضر موسسات و سازمان‌ها بخش کوچکی از کل بازار رمزارزی را در اختیار دارند، واضح است که هنوز حجم زیادی از سرمایه‌ی حاشیه‌ای در انتظار ورود به این بازار نوپا است.

بازار رمزارزی احتمالا به کمیته‌‌ی خود رسیده است

گذشته از اطلاعاتی که نشان می‌دهد پتانسیل عظیم صنعت رمزارزی همچنان برای شکوفایی خود نیاز دارد تا نرخ سرمایه‌گذاری سازمانی بیشتری را در اختیار بگیرد،‌ گزارشات Binance Research همچنین نشان می‌دهد که به احتمال قوی بازار رمزارزی در حال حاضر به پایین‌ترین سطح ممکن و یا کمیته‌ی بلند مدت خود رسیده است.

این گزارشات نشان می‌دهد که جدید‌ترین دوره‌ی همبستگی بین بیت‌کوین و مجموع بازار رمزارزهای ثانویه تا روز ۱۴ام مارس و به مدت ۹۰ روز طول کشیده است، که طولانی‌ترین دوره‌ی «پیک همبستگی» در تاریخ صنعت رمزارزی محسوب می‌شود.

Binance Research توضیح داده است که این موضوع برای بازارهای رمزارزی چه معنایی دارد. در این گزارشات اعلام شده که احتمالا در طول این دوره احساسات بازار توانسته یک نقطه‌ی حداکثر محلی پیدا کند، این بدان معناست که «روند صعودی ممکن است ادامه یابد».

Binance Research در رابطه با این موضوع توضیح داده است که:

داده‌های بدست آمده از بالاترین دوره‌ی همبستگی داخلی صنعت رمزارزی از این موضوع حمایت می‌کند که بازارهای رمزارزی در حال حاضر به کمینه و پایین‌ترین سطح ممکن خود دست یافته‌اند.


آمار اخیر و داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط بخش تحقیقاتی Binance Research برای سرمایه‌گذاران آماده به ورود به صنعت رمزارزی بسیار خوشحال کننده است زیرا نشان می‌دهد که این بازار هنوز هم در مراحل اولیه‌ی گسترش عمومی قرار دارد و با رسیدن به کمینه‌ی خود، نهایتا به یک روند بازگشتی و صعودی خواهد رسید.

منبع: coinit.ir