تلگراف: چرا حزب‌الله تاکنون پیشرفته‌ترین موشک‌های خود را پرتاب نکرده است؟

تلگراف: چرا حزب‌الله تاکنون پیشرفته‌ترین موشک‌های خود را پرتاب نکرده است؟
خلاصه اخبار

روزنامه تلگراف گزارش داد حزب‌الله قدرتمندترین توان جنگی غیردولتی جهان را داراست به گونه ای که توانایی‌های نظامی اش بیش از توان ارتش های بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله خود لبنان، است.

العالم – لبنان

براساس این گزارش، زرادخانه بزرگ حزب الله شامل موشک های هدایت شونده است که می تواند به هر شهر سرزمین‌های اشغالی حمله کند، اما واکنشش به اقدامات تحریک آمیز اسرائیل تا حدودی کم رنگ بوده است.

این روزنامه انگلیسی – در گزارشی از آدریان بلومفیلد در بیروت – اشاره کرد که سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله بارها به اسرائیل هشدار داده که هرگونه حمله هوایی به پایگاه‌های این رژیم در جنوب بیروت با حملات موشکی به تل‌آویو مواجه خواهد شد، اما وی تمایلی به تشدید درگیری ندارد.

این خبرنگار یادآور شد که اسرائیل در دو ماه گذشته دو بار پایتخت لبنان را بمباران کرد که منجر به کشته شدن برخی از با تجربه ترین فرماندهان حزب الله در میدان نبرد شد و هفته گذشته هزاران نفر از اعضای حزب الله در حملات همزمان به پیجرها زخمی شدند و حزب الله در واقع مرز را مورد شدیدترین حملات موشکی قرار داد و پس از آن بمباران اعلام کرد اکنون در «نبرد حساب باز » با اسرائیل است.

نویسنده همچنین عدم تمایل رهبران حزب الله به استفاده از زرادخانه پیشرفته خود و بی میلی برای تشدید درگیری را به افکار عمومی محلی و افتادن در دام اسرائیل نسبت دادند.

اگرچه حزب‌الله اکنون زرادخانه بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تری نسبت به سال 2006 دارد که با اسرائیل جنگید، قاسم قصیر، مفسر لبنانی، که روابط نزدیکی با حزب‌الله دارد، معتقد است که تضعیف اسرائیل از طریق یک رویارویی فرسایشی طولانی‌مدت، استراتژی مورد علاقه حزب‌الله است

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *