تل‌آویو برای بازسازی تانک‌هایش دست به دامن شرکت‌های خصوصی شد

تل‌آویو برای بازسازی تانک‌هایش دست به دامن شرکت‌های خصوصی شد
خلاصه اخبار

برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی و در بحبوحه حملات این رژیم به نوار غزه و لبنان و فرسایش شدید تانک‌ها و خودروهای نظامی، ارتش رژیم اشغالگر برای بازسازی خودروهای زرهی و نظامی منهدم شده از شرکت‌های خصوصی درخواست کمک کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت وزارت جنگ در خصوص بازسازی این تجهیزات نظامی در ماه‌های آینده از طریق اداره تدارکات مناقصه‌ای را برای شرکت‌های خصوصی انجام خواهد داد که در نوع خود اولین است. بازسازی شامل تانک‌های مرکاوا، خودروهای زرهی تایگر و ایتان و غیر آنهاست که بازسازی آنها به طور انحصاری در اختیار مرکز بازسازی و تعمیر ارتش رژیم صهیونیستی(MSHA) قرار دارد.

این روزنامه بدون ذکر عدد و ارقام نوشت مرکز بازسازی و تعمیر ارتش قادر به تعمیر و بازسازی این حجم از تانک‌ها، خودروهای زرهی و نفربرهای آسیب دیده نیست. به دلیل جنگ مستمر که از هفتم اکتبر ادامه دارد، خودروهای زرهی به شدت تحلیل رفته‌اند و برای ادامه جنگ نیازمند تعمیر هستند. ارتش اشغالگر برای کمک به انجام این کار از متخصصان سابق بازنشسته دعوت کرده است‌.

در این گزارش آمده است در کنار نیاز به تانک‌ها و خودروهای زرهی در سایه جنگ مستمر، پایان جنگ از ارتش خواسته خواهد شد تمامی تجهیزات را به ظرفیت کامل خود بازگرداند. روندی که چند سال طول خواهد کشید و ارتش و وزارت جنگ را به این نتیجه خواهد رساند که گستره این کار برای اولین بار مستلزم مشارکت طرف‌های خارجی است.

مسؤولی در وزارت جنگ به این روزنامه صهیونیستی گفت: «تاکنون ما صنعتی برای تعمیر و مونتاژ نداشته‌ایم. نیاز روزافزون ارتش به تجهیزات و نیاز به بازسازی تجهیزات موجود، ما را وادار کرد که متفاوت فکر کنیم». 

یدیعوت آحارونوت نوشت این روند تا حدودی به دلیل مشکلات در تهیه سلاح و تجهیزات از خارج است چرا که برخی کشورها اجازه صادرات برخی از قطعات به رژیم صهیونیستی را نمی‌دهند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *