تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط در عمان به بیش از ۱۴۱ هزار رسید

تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط در عمان به بیش از ۱۴۱ هزار رسید
خلاصه اخبار

تعداد مؤسساتی که برای اولین بار در نیمه اول سال 2024 کارت کارآفرینی را دریافت کردند به 10 هزار و 388 نفر رسید و تعداد بنگاه‌های خرد از 120 هزار و تعداد بنگاه‌های کوچک از 19 هزار گذشت.

به گزارش تجارت نیوز ،

بر اساس آخرین بولتن سازمان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (ASMED) تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) در عمان تا پایان ژوئن 2024 به 141 هزار و 126 رسید.

بولتن همچنین نشان داد که تعداد بنگاه‌های خرد از 120 هزار و تعداد بنگاه‌های کوچک از 190 هزار گذشت. این در حالی است که تعداد بنگاه‌های متوسط به بیش از هزار و 100 واحد رسید.

تعداد مؤسساتی که برای اولین بار در نیمه اول سال 2024 کارت کارآفرینی را دریافت کردند به 10 هزار و 388 مؤسسه رسید که مجموع آنها را به بیش از 28 هزار رساند. کارت کارآفرینی عمان به شرکت‌های کوچک و متوسط این امکان را می‌دهد تا با ارائه مجموعه‌ای از امتیازات توسط برخی نهادهای دولتی و خصوصی، تسهیلات بسیاری را در بخش‌های مختلف از مراجع ذی‌ربط دریافت کنند.

چشم‌انداز استراتژیک شرکت‌های کوچک و متوسط

در اوایل سال جاری، سازمان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، یک چشم‌انداز استراتژیک برای سال 2024 با برنامه‌هایی برای تامین مالی 300 شرکت کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف در عمان راه‌اندازی کرد. این مقام با حمایت بیشتر از رشد در سراسر کشور، 15 مرکز رشد کسب‌وکار ایجاد کرد و قصد دارد 36 برنامه آموزشی را برای بیش از 900 کارآفرین اجرا کند و مهارت‌های توسعه مالی و تجاری آنها را افزایش دهد.

در طول نیمه اول سال، این اداره 18 انکوباتور را راه‌اندازی کرد که میزبان 85 موسسه بودند و 198 فرصت شغلی برای جوانان عمانی در بخش‌های مختلف فراهم کرد و درآمدی بیش از 800 هزار ریال عمان ثبت کرد.

شایان ذکر است، تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط ثبت شده در عمان تا پایان سال 2023، 30 درصد افزایش یافت و به 135 هزار و 64 رسید.

آمادگی برای کارآفرینی

بولتن این مقام همچنین خاطرنشان کرد که تعداد کارآموزان شرکت‌کننده در برنامه آمادگی برای کارآفرینی در نیمه اول سال 2024 به 830 نفر رسیده است که 786 نفر از آن‌ها قبول شده‌اند. از زمان راه‌اندازی آن، تعداد تجمعی کارآموزان ثبت نام شده در این برنامه در تمام مسیرهای آن به سه هزار و 555 نفر رسید که از این تعداد سه هزار و 314 کارآموز قبول شدند.

برنامه آمادگی برای کارآفرینی، یک برنامه آموزشی تخصصی یکپارچه است که به دنبال تقویت و توسعه مهارت‌های شناختی و کارآفرینی کارآفرینان برای همگام شدن با تغییرات سریع در سیستم کارآفرینی است. علاوه بر این، هدف آن افزایش شیوه‌های فنی و فناوری است که به پایداری پروژه‌ها کمک می‌کند.

این برنامه همچنین با هدف بالا بردن کارایی کارآفرینان و توسعه مهارت‌های آنها از طریق ایجاد آشنایی با قوانین، ارائه مهارت‌های مالی و اداری، مهارت‌های بازاریابی و مهارت‌هایی برای تهیه یک مطالعه امکان‌سنجی اقتصادی و غیره در نظر گرفته شده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *