تصویب 1.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت چهاردهم

تصویب 1.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت چهاردهم
خلاصه اخبار

اکوایران: مجموع ارزش سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب در دولت چهاردهم به یک میلیارد و 800 میلیون دلار رسید، این رقم حاصل بررسی و تصویب 182 درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در هیئت سرمایه‌گذاری است.

به گزارش اکوایران؛ داده‌های اعلام شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می‌دهد در سومین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی در دولت چهاردهم 68 درخواست مربوط به سرمایه گذاری خارجی مورد بررسی قرار گرفت که از بین آن‌ها 63 درخواست مصوب شد و با این شرایط تعداد مصوبات سرمایه گذاری خارجی در دولت چهاردهم به 182 درخواست رسید. براساس این گزارش درخواست‌های سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف از جمله «آلمان»، «هلند»، «کانادا»، «چین»، «روسیه»، «عمان»، «اسپانیا»، «گرجستان»، «دانمارک»، «اتریش»، «ترکیه»، «امارات متحده عربی»، «پاکستان»، «عراق»، «افغانستان»، «ارمنستان» و ایرانیان مقیم خارج از کشور به ارزش معادل 500 میلیون دلار به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

گزارش منتشر شده نشان می‌دهد 63 درخواست سرمایه‌گذاری خارجی به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله «نفت و گاز»، «انرژی های تجدیدپذیر»، «صنعت خودرو»، «دارو»، «مواد غذایی»، «ساختمان»، «گردشگری»، «لوازم الکترونیکی»، «ساخت و ساختمان»، «حمل و نقل»، «خدمات و کشاورزی» اختصاص داشته است.

دویست و هشتاد و پنجمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی و سومین جلسه در دولت چهاردهم، به ریاست «علی فکری» معاون وزیر و رئیس کل سازمان و با حضور اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی شامل سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق تعاون ایران و نمایندگان دستگاه‌های تخصصی ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، دبیرخانه مناطق آزاد صنعتی و تجاری، سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شد.

در راستای تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی، هر ماه نشست هیات سرمایه گذاری خارجی در سازمان سرمایه‌گذاری برگزار می شود.

 

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *