تشدید جدال کرونایی در آلمان

تشدید جدال کرونایی در آلمان

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رئیس حزب سوسیال دموکرات که از احزاب حاکم در دولت ائتلافی آلمان است آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور را در مهار کرونا ناتوان خواند.
نوربرت والتر بوریانس گفت: ما رییس دولتی داریم که در هماهنگی‌ها در این بحران کار‌های زیادی را انجام نداده است و مسئولینی که وظایف سنگینی را در دولت ائتلافی بر عهده دارند نتوانستند وظایف خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.
وی گفت: کاستی‌های عملکرد وزرای اقتصاد و بهداشت را که اعضای حزب خانم مرکل هستند باید دیگران ازجمله اولاف شولتز معاون صدر اعظم و عضو حزب سوسیال دموکرات جبران کند.
ساسکیا اسکن رئیس دیگر حزب سوسیال دموکرات هم با انتقاد از شریک ائتلافی خود در دولت برای مدیریت بحران کرونا گفت: بحران کرونا، نیاز‌های اساسی را نشان داد از جمله اینکه ما تا چه اندازه در زمینه دیجیتالی شدن، گسترش شبکه، مدیریت و مدارس کاستی داریم.
آلمان وارد چهارمین ماه از تعطیلات سراسری برای مهار کرونا شده، تعطیلاتی که زیان‌های سنگینی را به بخش اقتصاد وارد کرده است به طوری که بنا به گفته برخی کارشناسان هر هفته تعطیلی، سه و نیم میلیارد یورو هزینه روی دوش دولت می‌گذارد.
این در حالیست که برخی متخصصان معتقدند تعطیلات آنطور که باید و شاید در کاهش آمار سرایت و تلفات کرونا موثر نبوده است و باید از ابتدا تدایبر موثرتری برای مقابله با کرونا به کار گرفته می‌شد.