تراکنش شهروندان ایرانی در سیستم‌های دیفای شناسایی خواهد شد

تراکنش شهروندان ایرانی در سیستم‌های دیفای شناسایی خواهد شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

تلاش برای سازگار کردن سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز با قوانین

شرکت ردیابی سایفرتریس(CipherTrace) اخیراً برای مقابله با فعالیت کاربران ساکن در مناطق مورد تحریم آمریکا در سیستم‌های اقتصادی و صرافی‌های غیرمتمرکز ابزار جدیدی را ارائه کرده است.

سیاست خارجی ایالات متحده‌ی آمریکا شرکت‌های آمریکایی را از تجارت با کشورهای مشخصی منع کرده است. به همین دلیل شهروندان ایرانی قادر به فعالیت در صرافی کوین‌بیس(Coinbase) نیستند.

در این میان صرافی‌های غیرمتمرکز(DEX) و سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) محیطی را برای فعالیت کاربرانی فرآهم کرده است که در مناطق تحت تحریم آمریکا زندگی می‌کنند. اما سازمان‌های قانون‌گذاری آمریکا تلاش می‌کنند تا این دریچه را نیز مسدود کنند.

اوفک(OFAC) به معنای دفتر کنترل دارایی‌های خارجی بخشی از وزارت خزانه‌داری آمریکا محسوب می‌شود که مسئولیت اجرای تحریم بر علیه افراد و کشورهای مختلف جهان را برعهده دارد.

ابزار جدید شرکت سایفرتریس بر پایه‌ی شبکه‌ی غیرمتمرکز اوراکل(Oracle) پروژه‌ی رمزارزی چین‌لینک(Chainlink) راه‌اندازی شده است و اجرای یک گره در این شبکه سایفرتریس را قادر می‌سازد تا از داده‌هایی که قبلاً جمع‌آوری کرده در سایر پروتکل‌های اقتصادی غیرمتمرکز مورد استفاده قرار دهد.

تهدید پلتفرم‌های دیفای به سازگاری با قوانین

دنیل کوچیس(Daniel Kochis)؛ رئیس بخش مشارکت چین‌لینک در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد: «با وجود رشد گسترده‌ی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز در طول یک‌سال گذشته، بسیاری از پروتکل‌های فعال در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز توانایی محدودی برای استفاده از ابزارهای سازگاری با قوانین را دارند. سایفرتریس با راه‌اندازی گره‌ی خود در شبکه‌ی چین‌لینک روشی را برای سازگاری سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز با قوانین فرآهم می‌کند.»

سایفرتریس اعلام کرد که با وجود کنترل سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز توسط اکثریت، تقاضا برای ابزار سازگاری با قوانین وجود دارد. جان جفریس(John Jefferies)؛ مدیر ارشد بازاریابی سایفر تریس اظهار داشت:

صرافی‌های غیرمتمرکز نیز نوعی صرافی‌ هستند. اگر نتوانند قوانین را رعایت کنند، ریسک‌های متعددی کسب و کار آن‌ها را تهدید می‌کند. همانند حادثه‌ای که برای صرافی بیت‌مکس اتفاق افتاد، کسانی که قوانین را رعایت نکنند با ریسک‌های واقعی مواجه خواهند شد. John Jefferies

صرافی بیت‌مکس یک پلتفرم معاملاتی مشتقات رمزارزی است که مدیرعامل آن به دلیل نقض قوانین بانکی و اجرای قانونی مبارزه با پولشویی جریمه شده است.

با این وجود بر اساس اظهارات جفریس، ابزار سایفرتریس برای مقابله با پولشویی به صرافی‌های غیر‌متمرکز کمکی نمی‌کند، اما به آن‌ها کمک خواهد کرد تا از نقض آشکار قوانین(که مورد توجه اوفک قرار دارد) جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش کوینیت، گروه ویژه‌ی اقدام مالی(FATF) در پیش‌نویس دستورالعمل پیشنهادی خود از اوپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(دیفای) درخواست کرده است تا قوانین احراز هویت مشتریان را رعایت کنند.

نظر شما نسبت به تلاش قانون‌گذاران برای سازگار کردن سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز با قوانین چیست؟ آیا اوفک موفق خواهد شد از فعالیت آزادانه، قانونی و سالم مردم مناطق مورد تحریم در بازار رمزارزها جلوگیری کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.