ترامپ مدعی تلاش ایران برای ترور خود شد

ترامپ مدعی تلاش ایران برای ترور خود شد
خلاصه اخبار

خبرگزاری آمریکایی ضمن اشاره به بی‌پایه و اساس بودن اظهارات اخیر رئیس جمهور پیشین آمریکا، گزارش کرد: «رئیس جمهور پیشین آمریکا بدون ارائه سندی آشکار مدعی تلاش ایران برای ترور خود شده است.»

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا، شامگاه چهارشنبه، در اظهاراتی خصمانه و در تناقض با گزارشات منابع اطلاعاتی آمریکایی، مدعی تلاش ایران برای ترور خود شد و گفت: «اگر رئیس جمهور بودم و کشوری یک مقام آمریکایی را تهدید به ترور می‌کرد، آن کشور را با خاک یکسان می‌کردم.»

در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» به‌نقل از کارزار انتخاباتی ترامپ گزارش کرد که او این اظهارات خصمانه را پس از «گزارش سرویس اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای ترور او» در همایش انتخاباتی خود بیان کرده است.

این خبرگزاری افزود: «ادعای ترامپ درحالی است که تاکنون هیچ‌یک از سرویس‌های امنیتی آمریکا، دخالت ایران یا هر کشور دیگری در سوءقصد نافرجام اخیر علیه جان ترامپ را تایید نکرده‌اند.»

با این وجود، رئیس جمهور پیشین آمریکا که در طول کارزار انتخاباتی جاری خود به‌عنوان یک فرد «دروغگو» شهرت یافته است، در اظهارات خود مدعی شد و گفت: «ما درحال تهدید شدن از سوی ایران هستیم و باید مشخص کنیم که اگر حمله‌ای علیه مقامات اسبق آمریکایی صورت گیرد، ایران خرد و با خاک یکسان خواهد شد.»

با وجود پیشتازی «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا طبق نظرسنجی‌های منتشر شده از سوی منابع آمریکایی، ترامپ در اظهارات خصمانه خود تصریح کرد: «رئیس جمهور ایران در کشور ما حضور دارد و همزمان با حضور او، ایران درحال تهدید رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز درانتخابات است.»

به اذعان رویترز، ادعای ترامپ توسط «اف بی آی» تاییدنشده و به گفته یکی از سخنگوهای اف بی آی، این سازمان جزئیاتی درباره این مسئله منتشر نکرده و درخواست رویترز برای اظهارنظر را رد کرده است.

ادعای ترامپ و برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در انتخابات آمریکا درحالی است که این اتهام شدیدا توسط مقامات کشورمان رد شده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل هفته گذشته در پاسخ به رسانه‌های آمریکایی پیرامون بیانیه اف‌.‌بی‌.‌آی درخصوص دخالت کشورمان در انتخابات آمریکا از طریق هک، اعلام کرد: چنین ادعاهایی از ریشه بی‌اساس و فاقد هرگونه اعتبار و مشروعیت بوده، و به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نیویورک افزود: جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود. همان‌طور که بارها به‌روشنی اعلام کرده‌ایم، ایران نه تنها هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته و ندارد، بلکه چنین اتهاماتی را قویاً تکذیب می‌کند. اگر دولت آمریکا واقعاً به دنبال حقیقت باشد، می‌بایست مستندات مستدل خود را به‌صورت رسمی و شفاف در اختیار ما قرار دهد تا پاسخی متناسب و دقیق دریافت کند.

نمایندگی کشورمان تصریح کرد: تداوم این گونه ادعاهای بی‌پایه تنها به بی‌اعتبار شدن بیشتر آن‌ها منجر خواهد شد.

این اولین بار نیست که چنین اتهاماتی علیه ایران مطرح می‌شود و پیش از این نیز در سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا مدعی شدند که جمهوری اسلامی پشت پرده تلاش‌ها برای به خطر انداختن ستادهای انتخاباتی هر دو حزب آمریکا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *