تداوم موج آواره شدن فلسطینی‌ها در شمال غزه

تداوم موج آواره شدن فلسطینی‌ها در شمال غزه
خلاصه اخبار

صدها فلسطینی از اردوگاه جبالیا و اطراف آن در شمال غزه که از ۲۱ روز پیش در معرض نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد، آواره شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدها فلسطینی طی 21 روز حمله خشونت‌آمیز زمینی و هوایی ارتش اشغالگر که با محاصره شدید غزه همزمان صورت گرفت، آواره شدند. بر اثر این محاصره که در پی آن ارتش اشغالگر مانع از انتقال آذوقه به شمال غزه شد، قحطی تشدید شد.

شاهدان گفتند ارتش رژیم صهیونیستی هواپیماهای کوادکوپتر را با بلندگو فرستاد و به آنها هشدار داد که فوراً محل خود را تخلیه و ترک کنند. مسؤولان فلسطینی می‌گویند رژیم صهیونیستی تلاش دارد با نسل‌کشی، تخریب، کشتار و گرسنگی دادن استان شمال غزه را از ساکنان خود خالی کند.

فلسطینی‌های شمال غزه در حالی آواره می‌شوند که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این استان مخصوصا جبالیا ادامه دارد و ارتش اشغالگر تلاش دارد با تخلیه و کوچ اجباری منطقه را خالی از سکنه کند.

5 اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی عملیات بمباران بی‌سابقه به اردوگاه و شهرک جبالیا و مناطق گسترده در شمال غزه را آغاز کرد و فلسطینی‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه را اشغال و ساکنانش را اخراج کند.

در همین زمینه، یک زن فلسطینی که پس از یورش ارتش اشغالگر به بیمارستان کمال عدوان آواره شده، گفت آنها داخل بیمارستان چند روز بدون آذوقه و آب محاصره شدند.

او گفت ارتش اشغالگر صبح روز جمعه به بیمارستان کمال عدوان یورش برد و کادر درمان را بازداشت کرد و به آوارگان داخل آن اجازه داد بیمارستان را ترک و به سمت شهر غزه حرکت کنند.

«ماهر شامیه» معاون وزیر بهداشت غزه هم گفت ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش به بیمارستان کمال عدوان مردان و زنان را جدا کرد و به زنان اجازه داد، به شهر غزه بروند. ارتش بیماران، زخمی‌ها، کادر پزشکی و «حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان را بازداشت کرد که هنوز سرنوشتش مشخص نیست.

ارتش به یورش به این بیمارستان، تفتیش بخش‌های آن و تیراندازی در آن ادامه می‌دهد که موجب وحشت 600 نفر موجود در آن اعم از بیمار، زخمی، آوارگان و کادر درمان شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *