تحولات جنگ غزه در روز ۳۷۱؛ احتمال اجرای “طرح ژنرال‌ها”

تحولات جنگ غزه در روز ۳۷۱؛ احتمال اجرای “طرح ژنرال‌ها”
خلاصه اخبار

با ورود جنگ غزه به ۳۷۱ مین روز خود، ارتش اشغالگر بار دیگر عملیات زمینی و هوایی خود در شمال غزه را تشدید کرده است، و این شهر و برخی از مناطق حومه آن را محاصره کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

ارتش اشغالگر، امروز- جمعه- برای ششمین روز متوالی مناطق شمالی باریکه غزه را محاصره کرده است، و در تلاش برای تخریب منازل و دارایی‌های فلسطین در مناطق شرقی غربی استان الشمال است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد اسرائیل به دنبال گسترش مناطق حائل است.

در همین راستا، مؤسسه تحقیقاتی اطلاعات از منابع آزاد جزئیاتی در باره عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه منتشر کرد و از اقداماتی که احتمال داده می‌شود برای آنچه که طرح ژنرال‌ها نامیده می‌شود، انجام شده، پرده برداشت.

صحبت از طرح ژنرال‌ها در 4 سپتامبر گذشته، پس از پیشنهاد آن توسط گیورا ایلاند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آغاز شد.

هدف از این طرح خالی شدن شمال غزه از اهالی آن تا محور نتساریم و تبدیل آن به منطقه حائل است و این عملیات منجر به مهاجرت نزدیک به 250 هزار نفر از شهر غزه خواهد شد.

بر اساس تصاویر ماهواره ‌ای تیم ایکاد، مشخص شد که مساحت آن حدود 110 کیلیومتر مربع معادل یک سوم مساحت نوار غزه است. این طرح شامل شهر غزه و اطراف شمالی آن می‌شود که پرجمعیت‌ترین بخش این باریکه به‌شمار می‌آید.

کشته شدن 3 نظامی صهیونیست در کمین گردان‌های قسام

ارتش صهیونیستی به کشته شدن 3 نفر از نظامیان خود در کمین گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی- حماس- در شمال باریکه غزه اذعان کرد.

گردان‌های قسام ساعاتی، پیشتر اعلام کرده بود که گروهی از پیاده‌نظام یگان مهندسی ارتش صهیونیستی را در کمین ترکیبی خود در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه گرفتار کرده است.

این گردان‌ها خاطر نشان کرده بود که به محض رسیدن گروهی از نظامیان ارتش صهیونیستی با 12 دستگاه خودرو نظامی و یک کامیون نفربر پر از نظامیان صهیونیستی به محل کمین، یک بمب را در زیر کامیون حامل نظامیان ارتش صهیونیستی منفجر کرده است و یک خودروی جیپ را با گلوله تاندوم هدف قرار داده است.

شاخه نظامی حماس خاطر نشان کرده است که مبارزان قسام با حمله به منطقه کمین، افراد باقی‌مانده از این گروه نظامیان ارتش صهیونیستی را از نزدیک‌ترین فاصله با سلاح‌های سبک هدف قرار دادند و یک بمب نیز به سمت تعدادی از نظامیان که از محل کمین فرار کرده و به یکی از منازل اطراف پناه برده بودند، پرتاب کرده اند که باعث کشته و زخمی شدن آنها شده است.

گردان‌های قسام همچنین در این عملیات کمین 2 تانک مرکاوا را با گلوله تاندوم و بمب شواظ هدف قرار داده بودند.

رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی و دهن‌کجی آشکار به جامعه بین‌المللی و با حمایت‌های کامل آمریکا، از 7 اکتبر 2023 به حملات و جنایت‌های خود در باریکه غزه ادامه می‌دهد که در نتیجه آن بیش از 42 هزار و 65 نفر شهید و بیش از 97 هزار و 886 نفر دیگر مجروح شده‌اند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و علاوه بر این، بیش از 10 هزار نفر هم ناپدید شده‌اند و هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *