تحلیل جدید چینالیسیس: آمریکا در بازار استیبل‌ کوین‌، نسبت به رقبای خود عقب افتاده است

تحلیل جدید چینالیسیس: آمریکا در بازار استیبل‌ کوین‌، نسبت به رقبای خود عقب افتاده است
خلاصه اخبار

افزایش تقاضای برای استیبل‌ کوین‌هایی که پشتوانه‌ آن‌ها دلار آمریکا است و عدم قطعیت‌های نظارتی در این کشور، از دلایل اصلی رونق استیبل‌ کوین‌ها در سایر کشورها است. به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که ایالات متحده پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین، شاهد رکوردی در فعالیت‌های مرتبط با بیت‌ …

افزایش تقاضای برای استیبل‌ کوین‌ هایی که پشتوانه‌ آن‌ها دلار آمریکا است و عدم قطعیت‌های نظارتی در این کشور، از دلایل اصلی رونق استیبل‌ کوین‌ها در سایر کشورها است.

به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که ایالات متحده پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین، شاهد رکوردی در فعالیت‌های مرتبط با بیت‌ کوین بوده، پذیرش استیبل‌ کوین‌ها در این کشور نسبت به بازارهای جهانی کاهش یافته است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

افزایش تقاضای جهانی برای دارایی‌های مبتنی بر دلار آمریکا

طبق گزارش چینالیسیس (Chainalysis)، در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر)، سهم معاملات استیبل‌ کوین‌ها در صرافی‌های تحت نظارت ایالات متحده از حدود 50٪ در سال 2023، به کمتر از 40٪ در سال 2024 رسیده است.

در مقابل، سهم معاملات استیبل‌ کوین‌ها در پلتفرم‌های خارج از نظارت ایالات متحده، از سال 2023 به بعد، به بیش از 60٪ در سال 2024 رسیده است.

سهم معاملات مرتبط با استیبل کوین‌ها در آمریکا و خارج از آن - منبع: Chainalysis
سهم معاملات مرتبط با استیبل کوین‌ها در آمریکا و خارج از آن – منبع: Chainalysis

گزارش Chainalysis تاکید می‌کند که این موضوع به معنای کاهش فعالیت‌های مرتبط با استیبل‌ کوین در ایالات متحده نیست، بلکه نشان‌دهنده گسترش معاملات مربوط به استیبل‌ کوین‌ها در بازارهای نوظهور و حوزه‌های خارج از ایالات متحده است.

یکی از عوامل اصلی این موضوع، افزایش تقاضای جهانی برای دارایی‌های مبتنی بر دلار آمریکا است، به ویژه در کشورهایی که دسترسی محدودی به ارزهای باثبات دارند.

طبق گزارش‌های رسمی فدرال رزرو آمریکا، بیش از 1 تریلیون دلار آمریکا (تقریباً نیمی از اسکناس‌های دلار موجود در سطح جهانی) تا اواخر سال 2022 در خارج از ایالات متحده نگهداری شده‌اند.


ارزش استیبل کوین‌های دریافت‌شده توسط صرافی‌های آمریکایی و غیر آمریکایی - منبع: Chainalysis
ارزش استیبل کوین‌های دریافت‌شده توسط صرافی‌های آمریکایی و غیر آمریکایی – منبع: Chainalysis

استفاده گسترده از استیبل‌ کوین‌ها در خارج از ایالات متحده نشان‌دهنده تمایل بازارهای جهانی به استفاده از استیبل‌ کوین‌های مبتنی بر دلار، به عنوان ذخیره ارزش و برای انجام تراکنش‌های ارزان‌تر است.

یافته‌های Chainalysis منعکس‌کننده دیدگاه‌های پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر (Tether) است که در اوایل اکتبر اعلام کرده بود که تقاضای اصلی برای استیبل‌ کوین‌ها، به‌جای ایالات متحده، از اقتصادهای در حال توسعه مانند آرژانتین، ترکیه و ویتنام می‌آید.

عدم قطعیت‌ در قوانین نظارتی؛ تهدیدی برای رهبری ایالات متحده در پذیرش استیبل‌ کوین‌ها

نبود قطعیت‌های نظارتی در مورد استیبل‌ کوین‌ها و دارایی‌های دیجیتال، یکی دیگر از عواملی است که منجر به عقب ماندن ایالات متحده از سایر اقتصادها در پذیرش استیبل‌کوین‌ها شده است.

بر اساس گزارش چینالیسیس، شرکت سرکل (Circle)، یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان استیبل‌ کوین‌، به این نکته اشاره کرده که نبود چارچوب‌های نظارتی مشخص در ایالات متحده، به کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی اجازه داده تا با فراهم کردن محیط‌های نظارتی مناسب‌تر، پروژه‌های استیبل‌ کوین را جذب کنند.

توزیع دارایی‌های کریپتو در مناطق مختلف در ماه ژوئن (خرداد) 2024 - منبع: Chainalysis
توزیع دارایی‌های کریپتو در مناطق مختلف در ماه ژوئن (خرداد) 2024 – منبع: Chainalysis

سخنگوی شرکت سرکل، در این گزارش هشدار داده است که نبود چارچوب‌های نظارتی مناسب در ایالات متحده برای استیبل‌ کوین‌های مبتنی بر دلار، تهدیدی برای منافع آمریکا محسوب می‌شود.

چینالیسیس عنوان کرده است که همراه با رشد کشورهایی که چارچوب‌های نظارتی مناسب برای پذیرش استیبل‌کوین‌ها فراهم می‌کنند، فشار بر سیاست‌گذاران آمریکایی افزایش یافته است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *