تحلیلگران: بیت کوین در انتظار کاهش نرخ بهره آمریکا است

تحلیلگران: بیت کوین در انتظار کاهش نرخ بهره آمریکا است

اقتصاددان ارشد بانک بزرگ گلدمن ساکس انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در نشست بعدی خود در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، نرخ بهره را به اندازه ۰.۲۵ تا ۰.۵ درصد کاهش دهد. اما آیا این اتفاق باعث می‌شود حرکت صعودی بعدی بیت کوین شروع شود؟

در حدود یک ماه گذشته، بیت کوین روند جالبی نداشت اما شاخ نزدک و اس اند پی 500 افزایش یافتند. به عبارت دقیق‌تر قیمت بیت کوین طی 30 روز منتهی به 13 سپتامبر (۲۳ شهریور)، ۱ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که شاخص نزدک کامپوزیت در این ماه 3.7 درصد رشد داشته و شاخص S&P 500 نیز 4 درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

اکنون بسیاری از هولدرهای این ارز دیجیتال منتظرند تا با کاهش نرخ بهره آمریکا حرکت صعودی جدیدی در آن ایجاد شود. یان هاتزیوس (Jan Hatzius)، اقتصاددان ارشد گلدمن ساکس، روز دوشنبه گفت:

  • من نمی‌گویم که کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره آمریکا غیر ممکن است اما به نظرم کاهش ۰.۲۵ درصدی آن محتمل‌تر است.

روند بیت کوین در سال گذشته عملکرد آینده آن را تضمین نمی‌کند، اما تاریخ معمولاً تکرار می‌شود. نرخ بهره آمریکا هم همواره روی بازارهای مختلفی مثل بازار سهام، وال استریت و بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین تاثیر گذاشته است. به عبارت دقیق‌تر کاهش نرخ بهره معمولاً باعث می‌شود این دارایی‌های پرریسک رشد کند.

برای مثال زمانی که نرخ بهره در سال 2020 به صفر رسید، قیمت بیت کوین تقریباً 8 برابر شد و به بالاترین حد خود رسید. از طرف دیگر با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بیت کاهش دوباره یافت. در اواخر سال 2023 فدرال رزرو دوباره افزایش نرخ بهره را متوقف کرد و بیت کوین توانست کمی افزایش یابد.

نمودار قیمت بیت کوین و نرخ بهره آمریکا

حال باید دید که آیا این اتفاق دوباره تکرار می‌شود یا خیر.

منبع:  Cryptopotato

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *