تحقیقات جدید: نقض رسانه‌های اجتماعی در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از خبرگزاری‌ها است.

تحقیقات جدید: نقض رسانه‌های اجتماعی در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از خبرگزاری‌ها است.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌هد که رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در نرخ پذیرش و فعالیت‌های معامله‌گران دارند و مطالعه روزنامه‌های فعال در این بازار نمی‌تواند خیلی به پیش‌بینی حرکت ارزهای دیجیتال کمک کند. محققان مذکور در این باره گفته است:

  • یافته‌های ما نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذاران در رسانه‌های اجتماعی به طور قابل‌توجهی می‌تواند بازدهی ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کند؛ اما احساسات معامله‌گران در رسانه‌های خبری چنین قابلیتی ندارد.

ارزهای دیجیتال اغلب به‌عنوان یک دارایی با نوسان بسیار بالا در نظر گرفته می‌شوند. در بازارهای معمولی، چنین نوساناتی معمولاً باعث افزایش ریسک معامله‌گران و کاهش فعالیت آن‌ها می‌شود.

در این مورد، برای مثال می‌توان به بازار مسکن اشاره کرد که بنا بر تحقیقات موجود، با افزایش نوسانات آن احساسات مصرف‌کننده این صنعت نزولی می‌شود و خریداران ترجیح می‌دهند از ریسک ایجادشده در آن دوری کنند.

با این وجود، تحقیقات تیم پن استیت (Penn State) نشان می‌دهد که این مورد در مورد بازار ارزهای دیجیتال صدق نمی‌کند. به ‌عبارت دیگر، شور و نشاط بازار ارزهای دیجیتال به طور مثبتی با افزایش نوسانات آن ارتباط دارد؛ اما این مسئله باعث نمی‌شود که سرمایه‌گذاران بتوانند به‌درستی روند آن‌ها را پیش‌بینی کنند. تیم مذکور در این باره گفته است:

  • این نشان می‌دهد که احساسات سرمایه‌گذران بازار ارزهای دیجیتال از طریق ادراک قیمت و شوک‌های تقاضا بر بازده آن‌ها تأثیر می‌گذارد؛ اما داده‌های ریسکی چندان در این مسئله تاثیر ندارد.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها