تثبیت قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ احتمال صعود BTC به سطوح بالاتر

تثبیت قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ احتمال صعود BTC به سطوح بالاتر
خلاصه اخبار

از آن زمانی که قیمت بیت‌کوین از اوج تاریخی خود در بالاتر از سطح ۷۳,۸۰۰ دلار فاصله گرفته، قیمت آن در یک محدوده وسیع از ۵۳,۰۰۰ تا ۷۲,۰۰۰ دلار در حال تثبیت بوده است. به گزارش میهن بلاکچین، با این حال، طبق الگوهای نموداری تکنیکال و شاخص‌های مختلف، به نظر می‌رسد دوره تثبیت بیت‌ کوین …

از آن زمانی که قیمت بیت‌کوین از اوج تاریخی خود در بالاتر از سطح 73,800 دلار فاصله گرفته، قیمت آن در یک محدوده وسیع از 53,000 تا 72,000 دلار در حال تثبیت بوده است.

به گزارش میهن بلاکچین، با این حال، طبق الگوهای نموداری تکنیکال و شاخص‌های مختلف، به نظر می‌رسد دوره تثبیت بیت‌ کوین می‌تواند به پایان خود نزدیک شده باشد و قیمت آن می‌تواند در آستانه یک جهش صعودی باشد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تثبیت قیمت بیت‌ کوین؛ زمینه‌ای برای صعود بیش‌تر

بر اساس اظهارات رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیل‌گر کریپتو، با توجه به بسته شدن کندل هفتگی در وضعیت صعودی در تاریخ 27 اکتبر (6 آبان)، ممکن است بیت‌ کوین در آستانه شکستن محدوده تثبیت خود باشد. این تحلیل‌گر در تاریخ 27 اکتبر در پلتفرم X اشاره کرد که بیت کوین به بستن کندل هفتگی خود در بالاتر از سطح 67,900 دلار نزدیک شده است.

داده‌های پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهد فعالیت صعودی قیمت بیت‌ کوین بین 26 و 27 اکتبر (5 و 6 آبان) باعث شده کندل قیمت در محدوده 67,938 دلار بسته شود که از دیدگاه رکت کپیتال، یک نتیجه صعودی محسوب می‌شود. وی اظهار داشت:

بیت‌ کوین بار دیگر به قرارگیری در موقعیتی مناسب برای نتیجه‌ای صعودی نزدیک شده است.

تحلیل نمودار هفتگی قیمت بیت کوین - منبع: Rekt Capital
تحلیل نمودار هفتگی قیمت بیت کوین – منبع: Rekt Capital

به گفته رکت کپیتال، بیت‌ کوین در طول تاریخ خود، بین 518 تا 550 روز پس از هر هاوینگ به اوج خود رسیده است. وی افزود که علی‌رغم دوره طولانی تثبیت پس از هاوینگ، در چرخه فعلی، بیت‌کوین حدود 35 روز سریع‌تر در حال حرکت است. او گفت:

بنابراین هر چه بیت‌ کوین پس از هاوینگ بیشتر تثبیت شود، برای هماهنگ‌سازی چرخه فعلی با چرخه هاوینگ سنتی بهتر خواهد بود.

عملکرد بیت کوین پس از دوره‌های هاوینگ مختلف - منبع: Rekt Capital
عملکرد بیت کوین پس از دوره‌های هاوینگ مختلف – منبع: Rekt Capital

پایان تثبیت قیمت بیت‌کوین؛ باندهای بولینگر (Bollinger Band‌)

همان‌طور که شاخص نوسانات بیت‌ کوین نشان می‌دهد، انتظار جهش در قیمت بیت‌ کوین همچنان در پس‌زمینه باقی مانده است.

از نظر د بول (The Bull)، تحلیل‌گر بیت‌ کوین، شرایط فشرده اندیکاتور باندهای بولینگر (Bollinger Band‌) در بازه دو هفته‌ای نشان می‌دهد نزدیک به یک رشد بزرگ هستیم. عرض باندهای بولینگر که به عنوان یک شاخص کلاسیک برای نوسانات و شتاب شناخته می‌شود، در حال حاضر در یکی از فشرده‌ترین حالات تاریخی خود قرار دارد.

بر اساس تحلیل او، تنها دو بار دیگر باندهای بولینگر در بازه دو هفته‌ای به این شدت فشرده شده بودند؛ یکی از آن‌ها در اکتبر (مهر) 2023 و دیگری در سپتامبر (شهریور) 2015 بوده است. در اکتبر 2023، قیمت بیت کوین از حدود 26,500 دلار به سطوح بالاتر صعود کرد و با 180٪ رشد به اوج تاریخی 73,835 دلار در مارس (اسفند) 2024 رسید.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم دو هفته‌ای - منبع: حساب The Bull در پلتفرم X
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم دو هفته‌ای – منبع: حساب The Bull در پلتفرم X

مورد دیگر در سپتامبر 2015 اتفاق افتاد و پیش از 8٬300٪ رشد قیمت بیت‌کوین تا اوج تاریخی 2017 نزدیک به 20,000 دلار بود. اگر تاریخ تکرار شود، بیت‌ کوین می‌تواند در ماه‌های آینده از روند تثبیت خارج شده و به سطوح بی‌سابقه‌ای برسد.

کریپتو کان (CryptoCon)، یکی دیگر از تحلیل‌گران، نظر مشابهی ابراز کرده و اظهار داشت فشرده‌شدن باندهای بولینگر در بازه دو هفته‌ای نشان می‌دهد بازار صعودی بیت‌ کوین نزدیک است. وی گفت:

این یکی از طولانی‌ترین زمان‌هایی است که در ناحیه کم نوسان پایین پهنای باند بولینگر در تایم فریم هفتگی صرف شده است. هر چه تثبیت طولانی‌تر باشد، رشد صعودی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

منبع: حساب CryptoCon در پلتفرم X
منبع: حساب CryptoCon در پلتفرم X

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *