تتر از پشتوانه‌ی مالی رمزارزهای پایدار خود رونمایی کرد

تتر از پشتوانه‌ی مالی رمزارزهای پایدار خود رونمایی کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پشتوانه تتر

شرکت صادر کننده‌ی رمزارز پایدار تتر(USDT) برای اولین بار از سال 2014 تا به امروز ذخایر مالی خود را اعلام کرده است.

براساس گزارشی که شرکت تتر منتشر کرده است، نزدیک به 76 درصد ذخایر این شرکت به صورت پول نقدی و یا معادل آن نگهداری می‌شود. یک سوم باقی‌مانده نیز شامل وام‌های تضمینی، اوراق قرضه و سایر سرمایه‌گذاری‌های قابل مبادله همچون رمزارز بیت کوین است.

در گروه پول نقد و معادل آن، پول نقد با در اختیار داشتن 65 درصد بیشترین سهم را در اختیار داشت. در مرحله‌ی بعدی نیز سپرده‌های امانی قرار دارد که تقریباً 25 درصد این زیرگروه را تشکیل می‌دهد. علی‌رغم ادعاهای پیشین شرکت تتر که اعلام کرده بود 100 ذخایر آن توسط پول نقد پشتیبانی می‌شود، این گزارش نشان می‌دهد که چیزی کم‌تر از 3 درصد مجموع ذخایر تتر به پول نقد تخصیص داده شده است.

تتر USDT
رمزارز پایدار تتر

استورات هوگنر(Stuart Hoegner) مشاور عمومی شرکت تتر در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «تمرکز بر روی پول نقد روشی گمراه کننده است؛ کاربران نباید مواردی که پول نقد تلقی نمی‌شوند را با کمبود نقدینگی اشتباه بگیرند».

بیت کوین چطور؟

استوارت هوگنر در رابطه با 25 درصد باقی مانده نیز توضیح داده است که از این مقدار تنها 1/64 درصد به «توکن‌های دیجیتال» یا بیت کوین تخصیص داده شده است.

به گفته‌ی آقای هوگنر «بیت کوین به یکی از مولفه‌های بسیار مهم ترازنامه‌ی چندین شرکت بزرگ در بازارهای دولتی و خصوصی تبدیل شده است. این سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین به تتر اجازه میدهد تا تنوع ایجاد کرده و میزان ریسک را به حداقل برساند».

تتر رمزارز پایدار USDT Tether
نمودار منتشر شده توسط تتر

وی همچنین اظهار داشت که رویکرد تتر نسبت به رمزارز بیت کوین و سایر سرمایه‌گذاری‌ها مطابق با این نوع عمل است. به عبارتی تتر با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف از جمله بیت کوین به دنبال گسترش و ایجاد تنوع در سبد ذخیره‌ی خود بوده است.

طی چند ماه گذشته شرکت‌هایی همچون مایکرواستراتژی و اسکوئر مقادیر قابل توجهی رمزارز بیت کوین خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، شرکت خودروسازی تسلا که تحت مدیریت ایلان ماسک فعالیت دارد، چند ماه قبل از سرمایه‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری در بازار بیت کوین خبر داده است؛ هرچند که آقای ماسک چند روز قبل از توقف پذیرش رمزارز بیت کوین به دلیل نگرانی‌های مربوط به ماینینگ با استفاده از سوخت فسیلی خبر داد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین‌گیکو(CoinGecko)، شرکت تتر در حال حاضر بالغ بر 58 میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش دارد.

نظر شما در رابطه با ذخایر مالی شرکت تتر چیست؟ چه عواملی باعث شده تا این شرکت از پشتیبانی کامل رمزارزهای خود به واسطه‌ی پول نقد پشیمان شده و دارایی‌های دیگر را هم به سبد خود اضافه کند؟ 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.