تاکید پورمحمدی برای محاسبه هدفمندی درسرجمع مصارف بودجه

تاکید پورمحمدی برای محاسبه هدفمندی درسرجمع مصارف بودجه
خلاصه اخبار

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در صورت توافق با مجلس و رسیدن به جمع‌بندی مشترک، لایحه بودجه سال آینده به صورت دوسالانه ارائه می‌شود که بودجه سال نخست برای تصویب و بودجه سال دوم برای اطلاع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید حمید پورمحمدی این مطلب را در حاشیه نشستی با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت بیان کرد و افزود: بودجه سال 1404، نخستین بودجه بعد از تصویب و ابلاغ قانون برنامه هفتم است و تقدیم به‌موقع مرحله اول این لایحه در زمان مقرر قانونی به مجلس، برای دولت اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: بسیاری از مفاد قانون برنامه هفتم باید در لایحه بودجه سال آینده، دیده شود که ما نیز در تدوین لایحه بودجه، این موضوع را مد نظر قرار می‌دهیم.

پورمحمدی در ادامه از اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در این اصلاح، طبقه‌بندی نظام بودجه، هوشمندسازی بودجه و نظام مالی یکپارچه، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی سپس بر لزوم یکپارچگی بودجه سال آینده تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین کاری که باید در تدوین لایحه بودجه 1404 انجام بدهیم، یکپارچگی بودجه است. الان عملیات فرابودجه‌ای در بودجه خیلی زیاد است و موضوعاتی مثل هدفمندی یارانه‌ها و برخی دیگر از پرداخت‌ها، خارج از بودجه است که باید یکپارچه شوند.

80 درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شد

معاون رئیس‌جمهور در ادامه افزود: بخش مهمی از تعهدات دولت که به عموم مردم مربوط می‌شود، از جمله بیش از 80 درصد از مطالبات گندم‌کاران و بخشی از پاداش معلمان بازنشسته، پرداخت شده است.

پورمحمدی درباره ناترازی‌ها در بودجه امسال گفت: در بودجه امسال، مقداری عدم وصول منابع‏، مقداری هزینه‌های مازاد بر قانون مصوب و در جاهایی هم کسری بودجه جدی وجود دارد. ما در حال مذاکره با قانونگذار هستیم تا به یک تراز مناسب برسیم و آن را پایه بودجه‌ریزی سال‌ آینده قرار بدهیم.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *