تاکسی خودران در آمریکا همگانی شد

تاکسی خودران در آمریکا همگانی شد
خلاصه اخبار

دنیای اقتصاد: سرویس تاکسی خودران وایمو (زیرمجموعه گوگل) برای همه شهروندان سن‌فرانسیسکویی ارائه شده و آنها می‌توانند با استفاده از آپ مخصوص سرویس مورد نیاز خود را سفارش دهند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، این شرکت تاییدیه دولت برای اجرای طرح خودروهای خودران پولی را از اوت سال گذشته تایید کرده، اما شرکت از آن زمان تاکنون در فهرست انتظار قرار داشته است. وایمو پس از تعطیلی بی‌سروصدای فعالیت خودروهای خودران کروز به دلیل کشیدن یک عابر روی زمین و مخفی کردن شواهد از رگولاتورها، اکنون تنها شرکت با خودروهای خودران تجاری در ایالت کالیفرنیاست.این زیرمجموعه گوگل اعلام کرده تاکنون خودروهایش در سن فرانسیسکو بیش از 3.8میلیون مایل بدون راننده سفر کرده‌اند و شرکت همچنین مدعی است وسیله‌های نقلیه‌اش هر هفته هزاران کیلومتر سفر می‌کنند. به نوشته روزنامه

سن فرانسیسکو کرونیکل، ناوگان وایمو در شهر حدود 300 خودرو دارد که نسبت به 250 دستگاه در ماه ژانویه افزایش یافته است. اما وایمو با وجود گستردگی فعالیت تصمیم ندارد در آینده نزدیک وسایل نقلیه‌اش را در این شهر بیشتر کند. سن فرانسیسکو دومین شهری است که سرویس‌های عمومی خودروهای خودران وایمو را دریافت می‌کند. نخستین شهر فونیکس بود. این سرویس از سال 2020 میلادی و فقط برای اعضای وایمو ارائه می‌شد، اما دو سال بعد برای کل ساکنان شهر عرضه شد.

 

مرجع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *