بیگ‌ والت؛ سایت ایرانی که پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال را معرفی می‌کند!

بیگ‌ والت؛ سایت ایرانی که پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال را معرفی می‌کند!
خلاصه اخبار

با توجه به رشد شدید رواج کلاهبرداری‌‌های حوزه ارزهای دیجیتال در بین کاربران ایرانی، سوالی پیش می‌آید که چرا بیشتر قربانیان این کلاهبرداری‌ها، کاربران ایرانی هستند. یکی از اصلی‌ترین سرچشمه‌های رواج این نوع پروژه‌ها در بین کاربران ایرانی، وب‌سایتی به نام بیگ والت و به آدرس BigWallet.ir است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، بیگ والت خود را به عنوان وب‌سایتی برای «آموزش صفر تا صد کسب درآمد» معرفی می‌کند اما بیش از ۸۰ درصد مطالب این سایت به معرفی سایت‌های کسب درآمد کاذب، قمار و شرط‌بندی و مخصوصا کلاهبرداری‌های بزرگ پانزی اختصاص داده شده است. این‌ وب‌سایت با چنین مطالبی توانسته است در مدت کوتاهی بازدید زیادی جمع آوری کند و کاربران زیادی ندانسته در دام کلاهبرداری‌های بزرگی می‌افتند.


معرفی وب‌سایت‌هایی توسط بیگ والت که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها کلاهبرداری هستند

با توجه به هرمی بودن اکثر طرح‌های معرفی شده توسط این وب‌سایت، پس از معرفی، این پروژه ها به شدت در میان کاربران ایرانی رواج می‌یابند تا حدی که حجم کلاهبرداری به میلیاردها تومان افزایش می‌یابد. پس از کلاهبرداری شدن طرح، سریعا پستی مبنی بر کلاهبرداری بودن منتشر می‌شود اما وقتی که میلیون‌ها تومان از سرمایه کاربران به سرقت رفته است.

به عنوان نمونه، وب‌سایت بیگ والت ابتدا پروژه کلاهبرداری indigoincome را به عنوان یک طرح معتبر معرفی می‌کند و  پس از محرز شدن کلاهبرداری در حالی که کاربران زیادی آسیب دیده‌اند، پروژه مذکور را به عنوان اسکم برچسب گذاری می‌کند.


کامنت‌های یکی از سایت‌های کلاهبرداری معرفی شده در این وب‌سایت که بعد از مشخص شدن کلاهبرداری برچسب اسکم خورده است.

سوال اینجاست که چرا مقامات قانون‌گذار با چنین سایتی با دامنه IR مقابله نمی‌کنند. کاری که این وب‌سایت دانسته یا ندانسته در حال انجام است، باعث شد تا طرح‌های کلاهبرداری در میان کاربران ایرانی مثل قارچ رشد کنند و میلیاردها تومان کلاهبرداری صورت گیرد. این موضوع برای صنعت ارزهای دیجیتال به شدت مضر است و به کاربران دید بسیار بدی از این حوزه می‌دهد.

حتی در بعضی از پروژه‌ها این وب‌سایت به کاربران ۱۰۰ درصد تضمین می‌دهد که طرح معرفی شده کلاهبرداری نیست. به تصویر زیر نگاه کنید:

نکته عجیب‌تر، معرفی علنی سایت‌های قمار توسط بیگ والت است. رواج سایت‌های قمار و شرط‌بندی به شدت این روزها توسط مقامات پیگیری می‌شوند و همه می‌دانند که در نهایت اعتیاد به این نوع سایت‌ها باعث نابودی سرمایه افراد زیادی می‌شود و بسیار خانمان برانداز است.


معرفی سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط وب‌سایت بیگ‌ والت


تا زمانی که وب‌سایت‌های این چنینی به صورت آزادانه به معرفی وب‌سایت‌های کلاهبرداری می‌پردازند، آگاه سازی کاربران توسط وب‌سایت ارزدیجیتال به خوبی موثر واقع نخواهد شد. امیدواریم تا هر چه زودتر جلوی چنین وب‌سایت‌هایی گرفته شود تا فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین بتواند با اعتبار هر چه بیشتر به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد.

منبع: arzdigital.com

برچسب‌ها