«بیوک»؛ زیرسایه سنگین جنرال‌ موتورز

«بیوک»؛ زیرسایه سنگین جنرال‌ موتورز
خلاصه اخبار

بیوک یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان آمریکاست که زمانی با تولید خودروهایی مثل ریویرا و رودمستر که آرزوی خیلی‌ها بودند، نماد ثروت و جایگاه اجتماعی محسوب می‌شد.

امروز اما این برند بخش بزرگی از شکوه گذشته خود را از دست داده است. البته بیوک سخت در تلاش است تا با اقداماتی مثل تمرکز بر شاسی‌بلندها، تصویر ضعیف خود را اصلاح و سبد محصولاتش را خود را به‌ روز کند اما هنوز چالش‌های پیش روی این برند آمریکایی قرار دارند که باید بر آن‌ها فائق آید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه بیوک انجام داده است.

حرکت به سمت الکتریکی‌سازی

بیوک با معرفی سری جدید الکترا، حرکت به سمت الکتریکی‌سازی را آغاز کرده است. این سری با کراس‌اوور الکترا E5 آغاز می‌شود و قرار است در سال 2025 وارد بازار شود. با این کار، بیوک می‌تواند خریداران خودروهای الکتریکی را هم به سمت خود جذب کند. هرچند فروش خودروهای الکتریکی با سرعتی که انتظار می‌رفت، رشد نمی‌کند ولی برای بیوک مهم است که گزینه خودرو الکتریکی را هم به خریداران خود ارائه دهد. الکترا E5 که درحال‌حاضر در چین عرضه می‌شود، ابتدا قرار بود در سال 2024 راهی بازار آمریکا شود ولی این کار به سال 2025 موکول شد.

به‌روزرسانی سبد محصولات

سدان‌ها دیگر در بازار محبوبیت ندارند و به همین دلیل، بیوک تمام تمرکز خود را بر شاسی‌بلندها گذاشته است. شاسی‌بلند سه‌ردیفه انکلیو هم‌اکنون عنوان پرچم‌دار بیوک را یدک می‌کشد و همراه با مدل‌های کوچک‌تر انویژن، انکور GX و انویستا، حال و هوایی از تجمل را بدون ورود کامل به قلمرو خودروهای لوکس ارائه می‌کند.

کابین این خودروها از طراحی‌های شیک، آخرین تکنولوژی‌ها و متریال باکیفیت بهره می‌برد که به بهبود تصویر بیوک کمک می‌کند. همچنین برای هر چهار خودرو مذکور، نسخه اونیر هم ارائه می‌شود که زیربرندی مثل دنالی جی‌ام‌سی محسوب می‌شود و نمایانگر لوکس‌ترین و مجهزترین نسخه محصولات بیوک است. بیوک همچنین به‌تازگی از سیستم رانندگی خودکار سوپرکروز جنرال‌موتورز هم بهره‌مند شده؛ نسل جدید انکلیو اولین مدل بیوک است که با این تکنولوژی پیشرفته به بازار عرضه می‌شود.

تغییر تصویر بیوک

بیوک سخت در تلاش است تصویر خود را از خودرو پدربزرگ‌ها به برندی با محصولات لوکس و جذاب تغییر دهد. اولین گام در این زمینه، به‌روزرسانی سبد محصولات بود و سپس نوبت به تغییر لوگو رسید.

این لوگو که به سه سپر شهرت دارد، به‌تازگی با هدف مدرن‌سازی و در عین حفظ اصالت و از نو طراحی شده است و با جای دادن رنگ‌های قرمز، سفید و آبی به شکل خطوط باریک در سمت راست هر سپر و حذف حلقه دور لوگو، شیک و کاملا مدرن به نظر می‌رسد. این لوگو جدید نشان می‌دهد خودروهای الکتریکی آینده و مدل‌های لوکس اونیر بیوک دیگر فقط مخصوص افراد سالخورده نیستند. تغییر لوگو گامی در جهت درست است ولی تاثیرگذاری این تغییر به زمان نیاز دارد.

فراموشی پرفورمنس

پرفورمنس یکی از بخش‌هایی است که بیوک می‌تواند رشد زیادی را در آن تجربه کند. این شرکت زمانی خودروهای اسپرت جذابی مثل GSX و GNX را در سبد محصولات خود داشت ولی امروز هیچ مدل پرفورمنسی در بین خودروهای بیوک برای جلب‌توجه علاقه‌مندان به رانندگی دیده نمی‌شود. آخرین خودرو اسپرت بیوک سدان رگال GS بود که در سال 2020 کنار گذاشته شد. درحالی‌که کادیلاک مدل‌های پرفورمنس قدرتمند و جذابی را به بازار عرضه می‌کند، بیوک صرفا به ساخت خودروهای آرام و راحت پایبند است؛ بنابراین، اگر بیوک می‌خواهد جذابیت خود را افزایش دهد، باید تولید مدل‌های اسپرت و پرفورمنس را در دستور کار قرار دهد.

طراحی محافظه‌کارانه

خودروهای بیوک راحت و قابل‌اطمینان هستند ولی در طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارند زیرا این برند به استفاده از طراحی‌های محافظه‌کارانه در خودروهای خود تمایل دارد که هیجان‌انگیز نیست.

درنتیجه، در دورانی که خریداران به دنبال طراحی‌های جسورانه و ساختارشکن هستند، خودروهای بیوک بیش‌ازحد سنتی به نظر می‌رسند. البته این برند با کانسپت وایلدکت ظاهری تهاجمی را به نمایش گذاشت ولی این زبان طراحی در خودروهای تولیدی بعدی بسیار ساده‌تر شد.

بیوک در مسیر درستی قرار دارد ولی همچنان با مشکل تصویر قدیمی و عدم تولید مدل‌های اسپرت دست‌وپنجه نرم می‌کند. بیوک با برطرف کردن این چالش‌ها می‌تواند بیش‌ازپیش خود را در بازار مطرح کند.

این اقدامات برای پاسخگویی به نیازهای خریداران امروزی خودرو ضروری است و اگر بیوک بتواند این تغییرات را ایجاد کند، نه‌تنها همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد بلکه رشد خواهد کرد.

منبع: اخبار خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *