بیمه‌گران روسیه برای صادرات نفت آستین بالا زدند

بیمه‌گران روسیه برای صادرات نفت آستین بالا زدند
خلاصه اخبار

بیمه‌گران روسیه نقش رو به رشدی در تسهیل صادرات نفت به هند ایفا کرده و به مسکو برای حمایت از درآمد صادراتی در برابر تحریم‌های غرب کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محاسبات رویترز بر اساس اسناد کشتی‌ها، نشان می‌دهد شرکت‌های روسی در ژوئیه، پوشش بیمه برای 60 درصد از محموله‌های نفت مسکو به هند فراهم کردند که بالاتر از 40 درصد در دسامبر سال گذشته بود.

مسکو با استفاده از بیمه‌گران روسی، می‌تواند نفت بالاتر از سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا بفروشد. این سقف قیمت برای محدود کردن درآمد نفتی روسیه به تلافی جنگ مسکو در اوکراین تعیین شده است. بیش از 60 درصد از صادرات نفت دریابرد روسیه به هند می‌رود.

خدمات غربی مانند بیمه و حمل محموله، در صورتی قابل دسترس است که محموله‌های نفت روسیه، به قیمت 60 دلار یا پایین‌تر از آن فروخته شوند.

شرکت‌های روسی که بیمه برای صادرات به هند در ژوئیه فراهم کردند شامل اینگوستراخ و وی اس کی اینشورنس بودند. قبل از جنگ اوکراین، صادرات نفت روسیه با استفاده از بیمه‌گران غربی بزرگ انجام می‌شد.

هند اوایل امسال، پس از اینکه «شرکت ملی بیمه اتکایی روسیه»، یک ضمانت مالی فراهم کرد، تائید بیمه‌گران روسی متعدد برای فراهم کردن پوشش بیمه دریایی برای نفتکش‌ها را تمدید کرد. هند در ژوئیه از چین سبقت گرفت و به بزرگترین خریدار نفت روسیه تبدیل شد.

از زمان آغاز تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه در سال 2022، هند به بزرگترین بازار محموله‌های نفت روسیه تبدیل شده است که از طریق دریا صادر می‌شوند.

شرکت بیمه اینگوستراخ روسیه، بزرگترین فراهم کننده پوشش بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت روسیه به هند در ژوئیه بود. این شرکت در ایمیلی به رویترز اعلام کرد: روابطش با هند بلندمدت بوده و این شرکت از سال 1967 در این بازار حضور داشته است. پوشش بیمه 40 درصد دیگر نفتکش‌های حامل نفت روسیه به هند در ژوئیه توسط شرکت‌های غربی فراهم شد.

شرکت‌های حمل کننده نفت روسیه که ارتباط قوی با دولت دارند نظیر شرکت کشتیرانی سوفکامفلوت روسیه، بیشتر از خدمات شرکت‌های بیمه روسی استفاده می‌کنند. در مقابل، شرکت‌های کشتیرانی مستقر در کشورهایی مانند یونان، امارات عربی متحده و چین، اغلب اوقات برای حمل نفت روسیه از بیمه غربی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از بیمه‌گران غربی به دلیل ترس از نقض سقف قیمت گروه هفت، از عرضه خدمات پوشش بیمه برای حمل نفت روسیه کنار کشیده اند اما عده‌ای هنوز این پوشش را فراهم می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *