98 درصد مردم آمریکا به لیبرا علاقه‌ای نشان ندادند؛ بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال

98 درصد مردم آمریکا به لیبرا علاقه‌ای نشان ندادند؛ بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال
خلاصه اخبار

نظرسنجی‌ ها نشان می‌دهد که تنها 2 درصد از مردم آمریکا ترجیح می‌دهند که رمزارز پیشنهادی فیسبوک (Libra) را به جای بیت‌کوین استفاده کنند.

در این نظرسنجی‌ از مردم آمریکا خواسته شد تا مشخص کنند چه اندازه نسبت به رمزارها شناخت دارند و به چه رمزارز به خصوصی علاقه مندند. با وجود اینکه بسیاری از مردم آمریکا با اصطلاح رمزارز آشنایی داشتند و برخی دیگر اظهار داشتند که از مدت‌ها قبل علاقه داشتند از رمزارزها استفاده کنند، مشخص شد شمار افرادی که مایل به استفاده از بیت‌کوین هستند بیشتر از افرادی است که تمایل دارند از لیبرا استفاده کنند.

هم‌‍چنین نتایج به دست آمده از این نظرسنجی نشان می‌دهد، دلیل اصلی این‌که اکثر افراد بیت‌کوین را به لیبرا ترجیح می‌دهند، مرتبط با مسئله‌ی اعتماد است. بسیاری از مردم به دلیل  رسوایی فیسبوک در مورد نشت داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربران، به این شرکت اعتماد ندارند و همین موضوع قبولِ لیبرای فیسبوک به عنوان یک رمزارز برون ‌مرزی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

اوایل ماه ژوئن، شرکت فیسبوک رمزارز خود موسوم به لیبرا، را معرفی کرد و مقاله‌ی سفیدی (Whitepaper) منتشر کرد و در آن طرح کسب‌و‌کار خود را توضیح داد. هدف از این طرح  ارائه‌ی  خدمات مالی به  1.7  میلیارد نفری است که یا فاقد حساب بانکی  هستند یا اصلا به خدمات بانکی دسترسی ندارند. با این‌ وجود، اعتراضاتی که به پروژه‌ی رمزارز فیسبوک شده، موجب شده تا پیشرفت و توسعه‌ی این پروژه متوقف شود.

سامانه‌ی تحقیقاتی نظرات مصرف‌کنندگان موسوم به Civicscience این نظرسنجی را  برگزار کرده است. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که 1.700 نفر بیت‌کوین را بر لیبرا ترجیح می‌دهند، و همچنین تنها 2 درصد از این 1700 نفر به لیبرا علاقه‌مند هستند.

به‌طور کلی، تنها 2 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، کاملا به لیبرای فیسبوک اعتماد داشتند و 21 درصد از این افراد اعتماد کمی داشتند. 77 درصد باقیمانده نیز بر این باور بودند که شرکت‌ فیسبوک نمی‌تواند از داده‌های شخصی آنها محافظت کند.

98 درصد مردم آمریکا به لیبرا علاقه‌ای نشان ندادند؛ بیت‌کوین محبوب ترین ارز دیجیتال

پس از مقایسه‌ی پژوهش در خصوص اعتماد به لیبرا و کیف‌پول آن یعنی کالیبرا، با بیت‎‌کوین و سایر رمزارزها و کیف‌پول‌های هرکدام، نتایج به دست آمده از قرار زیر است:

  • 1 درصد اعلام کردند که به لیبرا بیشتر اعتماد دارند
  • 1 درصد به لیبرا بیش از رمزارزهای دیگر اعتماد داشتند
  • 19 درصد به یک اندازه به تمامی رمزارزها اعتامد داشتند
  • 5 درصد به لیبرا کمتر از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر اعتماد داشتند
  • 35 درصد به لیبرا «بسیار کمتر» از سایر رمزارزها اعتماد دارند
  • 39 درصد هم در این باره مطمئن نبودند

از نتایج به دست آمده چنین استنباط می‌شود که 40 درصد مشارکت‌کنندگان در این پژوهش، به لیبرا کمتر از رمزارزهای رقیبش اعتماد دارند و تنها 2 درصد به لیبرا بیش از رمزارزهای دیگر اعتماد دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها