بیانیه ستاد حقوق بشر ایران در پی شهادت یحیی سنوار

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران در پی شهادت یحیی سنوار
خلاصه اخبار

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال شهادت «یحیی سنوار»، قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین که با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد و با عزّت و سربلندی به همرزمان شهید خود پیوست، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم 
والّذین هاجروا فی سبیل اللّه ثمّ قتلوا او ماتوا لیرزقنّهم رزقاً حسناً و انّ اللّه لهو خیر الرازقین

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شهادت یحیی سنوار، قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین و آزاده سرافراز که اسطوره و الگوی تمام‌عیار از صبر و مقاومت و ایستادگی در جهان معاصر بود و 22 سال از زندگی مجاهدانه و پربارش را در زندان اشغالگران صهیونیست گذراند و سرانجام سلاح در دست در میدان نبرد با ارتش اشغالگر به شهادت رسید، به ملت بزرگ و صبور فلسطین، امت اسلامی و همه انسان‌های آزاده و غیور تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

سنوار چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود و با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد و با ضربه‌ جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر، به دشمن متجاوز سیلی محکمی زد و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان و همرزمان خود پیوست. 

رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی و سران فاسد آن که این روزها با حمایت ایادی خویش مرزهای شقاوت و جنایت را در جهان معاصر جابه‌جا کرده و حد و نهایتی برای این همه رذالت قائل نیستند، به‌گمان باطل خود با قتل و ترور آزادی‌خواهان می‌توانند به اهداف پلیدشان دست یابند، غافل از اینکه صدها مجاهد راه خدا همچون سنوارها، نصرالله‌ها، هنیه‌ها و … از ریختن خون پاک آن مردان بزرگ، سربلند کرده و راه آنها را تا نابودی کامل دژخیمان بشریت و جبهه باطل ادامه خواهند داد.

متاسفانه، سازوکارها و نهادهای حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی، فاقد کارآمدی لازم می باشند. سکوت، بی‌عملی و ناتوانی شورای امنیت و حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا از رهبران جنگ‌طلب رژیم جنایت کار صهیونیستی و نخست‌وزیر کودک کش آن، که دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت او را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده است، این رژیم اشغالگر را برای نسل زدایی فلسطینان و گسترش دامنه جنگ و کشتار و ترور در سراسر منطقه جری تر ساخته است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ترور و قتل‌عام رهبران و نخبگان فلسطینی که به عنوان بخشی از طرح نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت 13 ماهه اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است، مسؤولیت تامین کنندگان تسلیحات و حامیان مالی و سیاسی این رژیم منحوس به ویژه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به عنوان همدست و شریک در ارتکاب این جنایات را یادآور می‌شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *