بیانیه آفریقای جنوبی درباره اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان

بیانیه آفریقای جنوبی درباره اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان
خلاصه اخبار

وزارت روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی در مورد تشدید خشونت‌ها در غرب آسیا بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار آتش‌بس فوری و پایبندی به قوانین بین‌المللی جهت جلوگیری از زبانه کشیدن شعله درگیری نظامی در سراسر منطقه شد

به گزارش ایسنا در بخشی از این بیانیه آمده است: دولت جمهوری آفریقای جنوبی نگرانی عمیق خود را در مورد تشدید خشونت.ها و درگیری‌ها به ویژه ترور غم‌انگیز سید حسن نصرالله و دیگر رهبران در لبنان ابراز می‌کند. این ترور در پی یک سری حملات گسترده و کورکورانه به ارتباطات و سایر وسایل مورد استفاده غیرنظامیان، به ویژه در لبنان، صورت می گیرد.

این حملات منجر به تلفات متعدد از جمله افراد گروه‌های آسیب پذیر شده و صدها نفر را در وضعیت وخیم و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. مقیاس جراحات ناشی از این انفجارهای کورکورانه عمیقاً نگران‌کننده است و مستلزم محکومیت شدید جامعه بین‌المللی است. چنین حملاتی به غیرنظامیان نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی است.

دولت آفریقای جنوبی از صمیم قلب به خانواده قربانیان تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع و کامل دارد.

ما در این دوران چالش برانگیز با دولت لبنان اعلام همبستگی می کنیم و حمایت خود را در پی این حملات ادامه دار اعلام می داریم.

این اقدامات در خدمت تشدید وضعیت تنش‌آمیز در خاورمیانه است و به نظر می‌رسد با هدف تضعیف تلاشهای بین‌المللی جهت صلح در منطقه باشد.

ما خواهان پاسخگویی عاملان این جنایات از پیش برنامه ریزی شده از طریق تحقیقات بین المللی و شفاف هستیم.

آفریقای جنوبی به صراحت این ترورهای هدفمند و کمپین بمباران اخیر علیه لبنان را که منجر به فقدان غم انگیز بیش از 720 نفر از زمان تشدید درگیری در روز دوشنبه شده، محکوم می کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، تعداد افراد آواره از جنوب لبنان بیش از 2 برابر شده و اکنون بیش از 211000 نفر آواره شده اند. علاوه بر این، طبق گزارش دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه، حداقل 20 مرکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده، مجبور به تعطیلی شده اند.

آفریقای جنوبی فوراً خواستار آتش بس فوری و پایبندی به قوانین بین المللی جهت جلوگیری از زبانه کشیدن شعله درگیری نظامی در سراسر منطقه بوده که پیامدهای ویرانگری برای همه کشورهای درگیر خواهد داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *