مهم‌ترین اخبار بازارها/از استعفا رئیس سازمان بورس تا داده های کار آمریکا

مهم‌ترین اخبار بازارها/از استعفا رئیس سازمان بورس تا داده های کار آمریکا

واگرایی نماگرها در بورس

معاملات بورس تهران در نخستین روز از هفته با واگرایی شاخص‌­های سهامی همراه شد. در معاملات امروز شاخص کل با افت 0.36 درصدی همراه شد و در آستانه از دست دادن کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی قرار گرفت. اما شاخص هم­وزن در معاملات امروز، برخلاف شاخص کل حرکت کرد و با رشد 0.3 درصدی همراه شد.

بدین ترتیب شاخص کل برای دومین روز متوالی با افت ارتفاع همراه شد. نزول شاخص در دو روز معاملاتی اخیر در حالی به وقوع پیوسته که شاخص کل از کف تجربه شده در بیست و سوم مردادماه (محدوده یک میلیون و 991 هزار واحد) تا پایان معاملات روز سه­‌شنبه، رشد 5.97 درصدی را تجربه کرده بود.

استعفای رئیس سازمان بورس

در روزهای اخیر، شایعاتی در خصوص استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح شده بود که بالاخره این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت.

مجید عشقی، امروز استعفای کتبی خود را تقدیم شورای عالی بورس کرد. عشقی بیستم فروردین امسال و برای یک دوره 30 ماهه دیگر و با کسب رای اعتماد اعضای شورای عالی بورس، در سمت خود ابقا شده بود. گفته می­شود که امروز جلسه فوق‌­العاده شورای عالی بورس برای رسیدگی به استعفای مجید عشقی برگزار خواهد شد.

انتشار آمار اشتغال آمریکا

روز گذشته آمار اشتغال ماه آگوست آمریکا منتشر شد که براساس آن 142 هزار شغل جدید در ایالات متحده ایجاد شده است و نرخ بیکاری نیز 4.2 درصد بوده است که هر دو پارامتر شرایط بهتری نسبت به ماه ژوئیه تجربه کردند. گفتنی است که پیش‌­بینی­‌ها برای شغل­‌های جدید 164 هزار و برای نرخ بیکاری نیز همان 4.2 درصد بود. بدین ترتیب به نظر می‌­رسد که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در راه است و گمانه‌­زنی‌­ها مبنی بر آن است که میزان اولین کاهش نرخ بهره 0.25 درصد خواهد بود.

آمار معاملات مسکن تهران در مردادماه منتشر شد.

بانک مرکزی اخیرا آمار معاملات مسکن پایتخت در مردادماه را منتشر کرد. این گزارش توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی و با استفاده از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور تهیه می‌شود.

براساس این گزارش، میانگین قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در پایتخت به 88 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. در مردادماه هم‌چنین 3 هزار و 665 واحد مسکونی در تهران مورد معامله قرار گرفته است. منطقه 1 با 179 میلیون گران‌ترین منطقه پایتخت است و مناطق 3 و 2 در رتبه‌های بعدی قرار دارند. هم‌چنین منطقه 18 نیز با 42 میلیون ارزان‌ترین منطقه پایتخت محسوب می‌شود.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *