بورس رکورد منفی و جدید ثبت کرد: ۶۰۵ سهم در صف فروش!

بورس رکورد منفی و جدید ثبت کرد: ۶۰۵ سهم در صف فروش!
خلاصه اخبار

بورس در دومین روز هفته با افت 19.9 هزار واحدی شاخص مواجه شد و طی آن رکورد جدیدی ثبت کرد که مربوط به صف فروش 605 سهم بود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بورس در حالی هفته جاری را با تداوم محدودیت دامنه نوسان سه درصدی آغاز کرد که در پایان معاملات با افت 19.9 هزار واحدی شاخص مواجه شد و رکورد جدیدی ثبت کرد که مربوط به تشکیل صف فروش برای سهام 605 شرکت بود!

بر اساس این گزارش، 328 نماد دارای صف فروش کمتر از حجم مبنا در حال معامله بودند و 56 نماد هم با صف فروش معامله ای نداشتند. این در حالی است که فقط 23 نماد دارای صف خرید بودند و در سه شرکت دارای صف خرید هم معامله ای صورت نگرفت.

لوتوس

در ریزش حدود 20 هزار واحدی شاخص هم شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، کشتیرانی، توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی پردیس با اثر منفی 53 تا 4 هزار واحدی، بیشترین نقش را داشتند.

افزایش تنش های منطقه ای و بین اسرائیل و ایران و آینده مبهم واکنش ها ، عدم تزریق منابع حمایتی به بورس، عدم کاهش نرخ بهره بانکی، فاصله 35 درصدی ارز نیمایی و با دلار آزاد، نااطمینانی به آینده حتی کوتاه مدت یکی دو روزه، رونق بازار طلا و کوچ نقدینگی به بازارهای سوداگرانه و … از دلایل وضعیت فعلی بازار سرمایه محسوب می شوند.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *