مهم‌ترین اخبار بازارها/ واکنش مثبت بورس به مناظره انتخاباتی

مهم‌ترین اخبار بازارها/ واکنش مثبت بورس به مناظره انتخاباتی

سبزپوشی بورس

شاخص‌­های سهامی در روز سه­‌شنبه یکدست سبزپوش شدند و برخی ادعا می­کنند که بازار برای پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات روز جمعه مهیا شده است. شب گذشته نخستین مرحله از دور دوم مناظرات در رسانه ملی برگزار شد که به ادعای برخی از تحلیلگران، عملکرد مسعود پزشکیان در مناظره دیشب بهتر بوده و همین موضوع کفه سنگین ترازوی احتمالات را به سوی او روانه کرده است.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بورس با رشد 0.74 درصدی همراه شد تا مجددا در آستانه ورود به کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی قرار بگیرد. گفتنی است که در روز جاری، 72 درصد نمادهای بازار در محدوده سبز و 28 درصد باقیمانده نیز در محدوده سرخ تابلوی معاملاتی جای گرفتند. هم­چنین در جریان دادوستدهای روز سه‌­شنبه، برخلاف روز دوشنبه، شاخص هم­وزن نیز پا به پای شاخص کل بورس رشد کرد که این موضوع حاکی از اقبال به کلیه نمادهای بازار سهام می­‌باشد.

بازار سهام در یک سال اخیر به وضوح قافیه را به دیگر بازارهای دارایی واگذ ار کرده است و سهامداران صبور، بازنده حضور بلندمدت در این بازار بوده‌­اند. به هر روی باید منتظر ماند و دید که بازار پس از انتخابات و مشخص شدن پیروز نهایی، با توجه به خط فکری که از نامزد پیروز در اذهان سهامداران ترسیم شده، به کدامین سو متمایل خواهد شد.

نوسان اندک دلار

دلار نیز این روزها به نوسان محدود خود در پله­‌های پایانی کانال 61 و پله­‌های ابتدایی کانال 62 هزار تومان ادامه می‌­دهد. طبیعتا روند و مسیر آتی دلار نیز از آغازین روزهای هفته آینده مشخص می­‌شود و باید دید که با مشخص­ شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اسکناس آمریکایی چه مسیری را در پیش خواهد گرفت. هم­چنین دلار نیمایی نیز در روز جاری بدون تغییر خاصی نسبت به روزهای قبل، 43 هزار و 100 تومان قیمت­‌گذاری شد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *