مهم‌ترین اخبار بازارها/ اولین واکنش بازار به اخبار حمایتی

مهم‌ترین اخبار بازارها/ اولین واکنش بازار به اخبار حمایتی

آخر هفته سبز بورس

معاملات بورس تهران در آخرین روز هفته با رشد شاخص­‌های سهامی همراه شد. در هفته‌­ای که گذشت، شاخص کل بورس تهران رشد 1.95 درصدی را تجربه کرد و به جز روز سه­‌شنبه، در سایر روزها شاخص‌­های سهامی جامه سبز به تن کردند.

بازار در هفته‌­ای که گذشت، به طور کامل تحت تاثیر اخبار ناشی از حمایت و تزریق پول قرار گرفت و در روز سه­‌شنبه بعد از عدم مشاهده نمود عملی و اجرایی گفته­‌های حمایتی، از حجم تقاضاها در بازار به طور معناداری کاسته شد و بازار در مسیر نزولی قرار گرفت. اما معاملات امروز تحت تاثیر خبر موافقت و صدور مجوز توسط بانک مرکزی به بانک ملت برای تزریق پول به صندوق توسعه بازار سرمایه با تقاضای بیشتری دنبال شد.

روند شاخص کل در معاملات سال جاری

نوسان ادامه­‌دار دلار در کانال 58 هزار تومان

معاملات صبح امروز دلار در بازار آزاد به صورت کاهشی آغاز شد، اما در این دقایق دلار در مسیر صعودی قرار گرفته است. افزون بر این دلار حواله با کاهش اندکی نسبت به دیروز همراه شد. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که این روزها ترکیب اعضای کابینه و هم­چنین وضعیت تنش میان اسرائیل و غزه جزو مهم‌­ترین مسائلی است که می‌­تواند به بازار ارز در روزها و هفته­‌های آتی جهت دهد.

میزان فروش شمش طلا در مردادماه

مردادماه سال جاری، تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد ۷ جلسه حراج حضوری شمش طلا بوده است.طی این ماه، ۱۶۵۰ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. شایان ذکر است که رکورد معاملات شمش طلا در مرکز مبادله ایران در ۱۴ مردادماه و با حجم ۵۶۷ کیلوگرم ثبت شده است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها