مهم‌ترین اخبار بازارها/ کامبک بورس با سیگنال وزیر اقتصاد؟

مهم‌ترین اخبار بازارها/ کامبک بورس با سیگنال وزیر اقتصاد؟

ادامه پیشروی بورس در مسیر صعودی

شاخص کل بورس تهران برای ششمین روز متوالی به رشد خود ادامه داد و در نخستین روز از هفته با رشد 1.07 درصدی، در آستانه فتح کانال 2 میلیون و 100هزار واحدی قرار گرفت. بدین ترتیب با رشدی که در روز جاری به ثبت رسید، شاخص کل از کف تجربه شده در 23 مردادماه (محدوده یک میلیون و 991 هزار واحد)، رشد 5.40 درصدی را به ثبت رسانده است. گفتنی است که شاخص کل بعد از تجربه محدوده مذکور در 23  مرداد، فقط یک روز سرخ را پشت سر گذاشته و ده روز نیز جامه سبز به تن کرده است.

ادامه رشد دلار نیمایی، تشکیل کابینه دولت چهاردهم و رفع ابهامات، ردیابی در اولویت قرار گرفتن بورس از سخنان وزرای دولت چهاردهم و فروکش سطح ریسک­‌ها در خاورمیانه از جمله عواملی است که سبب شده تا بازار سهام در هفته­‌های اخیر با استقبال همراه شود. صف خرید ادامه‌­دار صندوق­‌های اهرمی نیز از نکات جالب توجه بازار امروز بود.

ورود دلار به کانال 60 هزار تومان

دلار که آخرین معاملات خود در هفته گذشته را در حوالی 60 هزار تومان به پایان رسانده بود، در معاملات امروز وارد کانال 60 هزار تومان شد. اما رصد نوسانات بازار در روزهای اخیر حاکی از آن است که شاخص ارزی با متغیرها و پیش‌­فرض‌­های فعلی حاکم بر بازار، توان حرکت بیشتر در مسیر صعودی را ندارد و ادامه پیشروی نرخ ارز به سمت ارتفاعات بالاتر، محرک­‌های جدیدی را طلب می‌­کند. دلار حواله نیز در سامانه نیما با رشد همراه شد و به میانه­‌های کانال 45 هزار تومان رسید.

خروج پول از درآمد ثابت­‌ها

صندوق­‌های درآمد ثابت که شش روز معاملاتی متوالی با ورود پول حقیقی همراه بودند، در معاملات امروز با خروج پول همراه شدند. به دلیل شکل‌­گیری روند صعودی در بازار سهام، می­‌توان متصور بود که مقصد اصلی این پول­‌ها، خرید سهام و واحدهای صندوق‌­های سهامی است و اگر روند صعودی در بورس ادامه­‌دار باشد، خروج پول از این صندوق‌­ها محتمل است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها