مهم‌ترین اخبار بازارها/ همتی و هتریک صعودی بورس!

مهم‌ترین اخبار بازارها/ همتی و هتریک صعودی بورس!

هت‌­تریک بورس در مسیر صعودی

برای سومین روز متوالی رشد شاخص‌­ها و قیمت‌­ها در بازار سهام ادامه­‌دار بود. در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس رشد 0.9 درصدی را تجربه کرد و به سطح 2 میلیون و 30 هزار واحدی رسید. بدین ترتیب نماگر اصلی بازار سهام از کف تجربه­‌شده در روز بیست و سوم مردادماه، رشد 1.98 درصدی را به ثبت رسانده است.

صف خرید صندوق­‌های اهرمی نیز برای سومین روز متوالی تداوم داشت و هر هفت صندوق اهرمی حاضر در بازار در سقف قیمتی روزانه، معاملات روز جاری را به اتمام رساندند.

تداوم خروج پول از درآمد ثابت­ها

برای پنجمین روز متوالی، صندوق­‌های درآمد ثابت با خروج پول حقیقی همراه شدند. گفتنی است که در پنج روز معاملاتی اخیر از این صندوق‌­ها، 3 هزار و 407 میلیارد تومان پول خارج شده است که بخشی از این پول‌­ها وارد بازار سهام شده است و بخشی نیز در جست و جوی کسب بازدهی، به استقبال ثبت‌­نام در طرح فروش ایران خودرو رفته است.

اتراق کوتاه­‌مدت دلار در کانال 57 هزار تومان

آخرین معاملات دلار در بازار آزاد در شب گذشته در مرز 58 هزار تومان انجام شد و دلار معاملات روز جاری را در کانال 57 هزار تومان آغاز کرد. اما رفته‌­رفته دلار توانست خود را از کانال قید و بند کانال 57 هزار تومان برهاند و مجددا وارد کانال بالاتر شود.

گفتنی است که در روز جاری، نرخ دلار حواله یا همان دلار نیمایی نیز به رشد آهسته و پیوسته خود در سال جاری ادامه داد و به 45 هزار و 166 تومان رسید. با این تفاسیر و سطح کنونی نرخ دلار بازار آزاد و دلار نیمایی، اختلاف میان این دو نرخ که همواره به محلی برای انتقاد فعالان بورسی تبدیل شده است، به کمتر از 30 درصد کاهش یافت.

برنامه­‌های همتی برای بورس

امروز عبدالناصر همتی در مجلس حاضر شد و به تشریح برنتامه‌­های خود به عنوان وزیر اقتصاد پرداخت. همتی در برنامه­‌هایش به بازار سهام نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد که بازار سرمایه باید سمبل اعتماد سرمایه‌­­گذاران باشد.

استفاده از ظرفیت­ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت­‌ها، حذف قیمت­‌گذاری دستوری براساس قانون برنامه هفتم توسعه و پیش‌­بینی پذیر کردن اقتصاد با هدف افزایش اعتماد عمومی سرمایه‌­گذاران و سهامداران بورس و همچنین اعطای مشوق­‌های مالیاتی به واحدهای تولیدی از جمله راهکارها و برنامه­‌هایی بود که همتی در مجلس در راستای حمایت از بازار سهام مطرح کرد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها